Dag 12: Primoste

25 september 2017 - Primosten, Kroatië

Vannacht niet zo goed geslapen, wakker geworden van onweer en wind. Bed maar uit om de was binnen te halen en stoelen enz. droog te zetten.​ Het was flink aan het lichten en donderen. Daarna brak de regen door. Volgende ochtend regende het helaas ook nog maar niet zo hard.

Vertrokken naar krka nationaal park. Op ongeveer een half uur bij ons vandaan. De toeristische route door Sibenic een stadje dicht bij ons genomen. Niet echt een mooie stad hoewel ze wel een aantal oude burchten en kasteel hebben.

Het park heeft 2 ingangen wij hebben de ingang Losovac genomen. het was daar niet druk. rondom de ingang volop eettentjes, een hotel en vlak ervoor ook een paar campings. Bij de entree kaartjes gekocht. Je kon er voor kiezen om met de bus naar beneden te gaan of ongeveer 900 meter naar beneden lopen. Wij deden dit laatste, een kiezel,rotsachtig pad.

eenmaal beneden een groot informatiebord met daarop de routes door het park aangegeven. Wij kozen voor de route rondom de watervallen. Weer over allerlei vlonders en trapjes. Er was een oude watermolen die open gesteld is voor publiek met een weefgetouw en molensteen voor het vermalen van mais en graan.

Hierna weer verder gelopen en weer prachtige stukjes natuur gezien. Ook hier komt nogal wat wild voor. zoals de wolf, wilde kat, zwijnen en wasberen. Doordat je alleen op het toeristische deel komt zullen wij ze niet tegenkomen.

Gelukkig was het droog. Na een wandeling van ongeveer 4 km. waren we weer bij het begin punt. Maar toen weer naar boven; zal ik wel / zal ik niet? Ben toch naar boven gelopen, dus de 900 meter weer terug. Dat was even zweten en puffen maar toch maar gedaan.

Bij de auto even een broodje gegeten en wat gedronken. En weer terug naar Sibenic, hier wat boodschappen gedaan en rond 16:00 weer op de camping. Lekker wat lezen en bijgekomen.

Voor morgen de plannen definitief gemaakt. We gaan morgen nog wat verder zakken richting Dubrovnik. We willen op het schiereiland Peljesac een paar dagen blijven en dan een uitstapje maken naar Dubrovnik en het naast gelegen eiland Korcula. Om op dit schiereiland te komen moeten we een heel klein stukje door Bosnië.

Leo heeft weer een mooie camping gevonden, gelegen aan een baai met een mooi zandstrand.

Tot morgen!

1. Leo:
    25 september 2017
    Dat was weer genieten. En morgen naar Dubrovnik dat is helemaal te gek die stad. Dat is schitterend. Prettige avond en morgen een fijne dag.
  2. Mieke Assenberg van Eijsden:
    25 september 2017
    Monique wat schrijf je toch prachtig. Zonder veel foto's zie ik de prachtige natuur zo voor mij👍🏻 Veel plezier verder.
  3. Koos:
    26 september 2017
    Zo ik ben weer helemaal op de hoogte van wat jullie allemaal tegen komen, maar wat ik zo lees jullie maken behoorlijk wat tochten, Monique wel een beetje oppassen met je heup, groetjes je vader
  4. Bas en Jeannette:
    26 september 2017
    Zonder de foto's al beeld, dan schrijf je realistisch 👍🏻💋