dag 14: Peljesac

27 september 2017 - Pelješac, Kroatië

Na een slechte nachtrust, wordt toch wel wat stijf en stram door het bed in de caravan. Vanmorgen op pad gegaan naar Dubrovnik.

Mooie route door de bergen en langs de kust.

Dubrovnik is een eeuwen oude ommuurde stad. Deze is gebouwd om zich te beschermen tegen Venetië Dit was rond de 15e 16e eeuw. Tijdens de burgeroorlog is er een hoop kapot geschoten, maar dit is inmiddels allemaal weer hersteld.

We konden een stuk voor de stad parkeren in een garage en zijn toen via een binnenpad met allemaal trappen naar beneden gelopen waar de oude stad ligt. Daar aangekomen was het ondanks het naseizoen nog superdruk.

De stad bestaat uit een grote hoofdstraat met daartussen allemaal kleine smalle straatjes.

Voor ongeveer €20,00 kon je op de stadsmuur en deze loopt nog helemaal rond de stad. Dit gedaan en zo heb je een prachtig uitzicht over de stad, de kerken die er zijn en natuurlijk het water.

Er zijn volop boottochtjes te boeken en je kan kanovaren. Dit hebben we dan maar niet gedaan. Na de wandeling ergens in een straatje even  wat gegeten. Waarbij Bryce weer volop aandacht kreeg van het bedienend personeel. Het doet hem allemaal niks. Hij zit lekker rustig naast ons en als wij er zijn is het goed. Nog even wat straatjes rond gelopen en daarna de trappen weer op naar de auto.

En de mooie tocht weer terug gemaakt. Het was inmiddels wel gaan regenen dus waren we net op tijd weer op de terug weg.

1. Marga Doornbos:
    28 september 2017
    Heerlijk al die verhalen, lekker genieten daar!
  2. Leo:
    28 september 2017
    Hallo Monique ik heb een paar dagen geen reisverslag ontvangen. Maar jullie hebben je wel vermaakt in die mooie stad Dubrovnik. Veel plezier nog. Gr Leo
  3. Ellepel:
    28 september 2017
    Mmm😏🤔stram door jet bed in de caravan?!
    Het wordt tijd voor een andere, je weet wel welke 😂😛😜
  4. Koos:
    28 september 2017
    Ik zie dat jullie mooie landschappen tegen komen, en af en toe wat regen, maar dan vergeet je Nederland niet, ik lees dat je wat stram uit bed komt, maar dat is de leeftijd😄😜groetjes je vader