dag 15: Peljesac

28 september 2017 - Pelješac, Kroatië

Vandaag relax dag gehouden. Vanmorgen bezig geweest met het blog. Wifi is hier beroerd. Dat terwijl je er toch voor moet betalen. Dit is wel een minpuntje. Vandaar dat het soms even wat langer duurt.

Eind van de ochtend nog even gaan zwemmen en daarna lekker in de stoel gelegen.

In de middag even naar Ston geweest het dorpje hiervoor. Waar een eeuwenoude muur over de berg heen gebouwd is naar een ander plaatsje. Mari Ston Je kan deze muur op en hem dan 5.5 km aflopen/klimmen.

Dit zagen we niet zo zitten. Er was afgelopen weekend zelfs een marathon op gehouden!

Het plaatsje zelf is in ontwikkeling, Er zijn grote bouwprojecten bezig met steun van de Europese uni.  De Stadsmuur wordt opgeknapt, kerk in de steigers.

Nog even wat boodschappen gedaan en wat gegeten. Ondertussen was er weer een flinke onweersbui overgetrokken en dat terwijl er op de camping een hoop gaande is. Er kwam een groepsreis aan.  Eerste stel kwam de boel regelen en pionnen uitzetten om de plekjes te markeren en van lieverlee kwamen de kampeerders binnen druppelen. Wij hoopten al dat Martine erbij zou zijn…..! Maar deze reis was van de ASCI, dus geen Martine, hahaha.

Morgen gaan we het eiland rond en overvaren naar Korcula. Eens even kijken of we wat lokale wijn kunnen scoren.

1. Leo:
    28 september 2017
    Lekker uitrusten is ook wel eens goed. Dat is ook vakantie.
  2. Bas en Jeannette:
    29 september 2017
    Hallo, klinkt nog steeds allemaal superleuk! Jammer dat zo nu en dan de regen en onweersbuien de pret vergallen maar buitje voor het stof is af en toe nodig en ook de mooie omgeving moet van water voorzien worden. xxx fijne dagen nog!
  3. Koos:
    29 september 2017
    Leuk weer wat van jullie te horen, het ziet er allemaal weer top uit, mooie omgeving en de regen dat hoort er ook bij, groetjes je vader