dag 5: Graz

18 september 2017 - Graz, Oostenrijk

Na een koude nacht vanmorgen eerst de kachel aan. Brrr. 6 tot 8 graden. Wat zal dat stel in die tent het koud hebben gehad. Leo heeft even broodjes gehaald bij de dorpswinkel 100 meter verderop. Na het ontbijt met regen in de auto naar de stad.

Weer via een andere kant door de bergen. Mooie route, we rijden zo tussen de wolken door. Blijft een apart verschijnsel vind ik.

In de stad al gauw de toegang tot de slot bovenop gevonden. Je kan er op 3 manieren heen.

1 Met de trap, 240 treden.

2  Met een lift in 30 seconden naar boven

3 met een treintje bijna steil de helling op.

Leo is met Bryce met de trap gegaan en ik heel lui, met de lift. Boven wat mooie foto’s  gemaakt een wandeling door het park daar. Hierna weer ieder op de zelfde manier naar beneden. Ondertussen was het droog geworden en zijn we lekker verder door de stad geslenterd. De klederdracht winkels zijn hier volop vertegenwoordigd. Wederom weer prachtige Barokke gebouwen en kerken.

Op de terugweg nog even opgezocht waar het Puch museum was. Deze was helaas alleen in het weekend open. Dan maar weer terug. Gelijk wat boodschappen gedaan en weer via de prachtige tocht terug.

Boodschappen uitgepakt, en toen deed in een keer het kraantje het niet meer, inclusief een paar lampjes, help…..! Er is een zekering gesprongen. Morgen in een groter dorp/stad nieuwe halen. Gelukkig kon Leo er 1 omwisselen zodat ik toch een kop warme thee kan zetten!

En eten kan koken met licht boven mijn pannen. Want vanavond niet uit eten maar zelf koken.

1. Laura van de Velde:
    18 september 2017
    Hier was het vandaag ook mega slecht. Morgen en de rest van de week wordt het hier beter. Ik hoop dat het weer bij jullie ook opknapt. Dat hebben jullie verdient.
  2. Koos:
    19 september 2017
    Het weer in stellendam is slecht, het water valt met bakken naar beneden, maar het wordt beter zeggen ze, maar jullie hebben al een hoop mooie dingen gezien, en je gaat het mooie weer te gemoet
  3. Ellepel:
    19 september 2017
    Klinkt allemaal romantisch, maar na regen komt ☀️
  4. Bas en Jeannette:
    19 september 2017
    Ja het is koud en nat maar 1 voordeel daarvan dan kruip je lekker knus twgen elkaar aan😘
  5. Mieke Assenberg van Eijsden:
    20 september 2017
    Het blijft leuk om jullie vakantie zo mee te beleven. Vandaag hier droog en zon maar geen hoge temperatuur. Hg Mieke.