dag 4: Passau- Graz

17 september 2017 - Graz, Oostenrijk

Vanmorgen vroeg wakker, na ontbijt en alles rijklaar maken weer op pad. Richting Graz, Oostenrijk ongeveer 360 km.

Helaas na vertrek ging het regenen, gelukkig door de zondag rustig op de weg. Maar wat een regen. Korte stop gemaakt en gauw weer verder. Leo had een leuke camping gevonden van Nederlandse eigenaren in Hirschegg ongeveer 60 km onder Graz. Vanaf de snelweg was het nog z’n 10 km rijden door de bergen met idyllische vergezichten en huizen.

De Camping ligt ook erg mooi, maar afgelegen. Nu het seizoen min of meer afgelopen is waren wij op dat moment, op een jong stel in een tent na de enige gasten. Dus weer een plekje voor het uitzoeken. Gelukkig konden we droog opbouwen, aangezien we hier 3 nachten willen blijven en er veel regen voorspeld is hebben we de luifel uitgedraaid. Nog even in de zon kunnen lunchen en een wandeling door het dorp gemaakt. Alles is uitgestorven op de zondag.

Bij terugkomst  weer regen en koud. Lekker met een wijntje de caravan in, kachel aan. Einde van de middag werd het weer droog en zijn we weer naar het dorp gelopen om iets te eten. Er zitten wel een paar restaurants maar de meeste waren dicht, gelukkig vonden we er nog 1. We waren de enige gasten. Bediend door een dame met wit ouderwets overschort aan. Geweldig. Maar wederom goed gegeten voor weinig. Valt ons echt heel erg mee de prijzen.

Morgen gaan we in de stad Graz kijken.

1. Leo:
    18 september 2017
    Zijn jullie via de Fernpas gereden?