dag 7: Graz- Plitvice

20 september 2017 - Plitvička Jezera, Kroatië

Vroeg op…., vandaag bijna 400 km voor de boeg. Was gelukkig de hele nacht droog gebleven en met inpakken ook droog wel koud. 6 graden.

Het is vrij rustig op de weg en al snel bij de Sloveense grens. Ook hier moet je tegenwoordig een vignet op je auto en deze bij een vriendelijke dame, ahum niet dus,  gekocht. Er kon geen lachje vanaf.

De snel wegen zijn hier erg rustig, waarschijnlijk omdat deze alleen door vrachtwagens en buitenlanders gebruikt wordt.  Dit geldt ook voor Kroatië, hier moesten we voor het eerst de paspoorten laten zien bij het uitrijden van Slovenië en inrijden Kroatië. Doordat het niet druk was reden we lekker door.

Het laatste stuk van 45 km ging binnendoor. Wat een armoede in deze dorpjes. Waar alles in Oostenrijk zo netje verzorgd is, kom je hier veel dichtgetimmerde en ingestorte huizen tegen of erg veel achterstallig onderhoud. Zo af en toe wel mooie gepleisterde huizen. Dorpjes zijn hier veelal leeg. Misschien trekken de mensen toch meer naar de grote steden. Het laatste stukje was echt prachtig, heide, rotsen, groen. Deed een beetje aan de Veluwe denken of  nog groter Amerika   We waren rond 15:00 op de Camping Borje in Plitvice Jezera. Waar we onderweg naar de 14 graden gingen is het hier weer 10 graden.

Eerst maar eens een stukje wandelen, even de omgeving verkennen. Onderweg een schaapherder gezien en rondom prachtig uitzicht over groene bergen.

Morgen maar eens naar het nationaal park plitvice, Leo is al aan het uitzoeken welke route we morgen daar kunnen lopen. Ben benieuwd!!!

1. Bas en Jeannette:
    20 september 2017
    Klinkt erg avontuurlijk! Kijken jullie goed uit en hoop dat het snel wat warmer gaat worden xxx
  2. Leo:
    20 september 2017
    Veel plezier in het park. Hopelijk wordt het gauw warmer. Gr Leo
  3. Koos:
    21 september 2017
    Ik hoop dat je nu wat beter weer gaat krijgen, het was wel een beetje koud de voorbije dagen, maar je heb wel mooie dingen gezien, groetjes uit dat warme Stellendam 😄
  4. Ellepel:
    21 september 2017
    Had de thermoshirts maar meegenomen 😐, en maar weer duimen voor mooier weer.