dag 6:Graz

19 september 2017 - Plitvička Jezera, Kroatië

Het is gisteren rond 21;00 begonnen met regen en nu rond 20;00 is het nog steeds niet opgehouden.

Vanmorgen uitgeslapen en na wat lezen en ontbijt Bryce in de caravan gelaten; hij had met deze regen ook totaal niet de behoefte om naar buiten te gaan. Lekker opgerold op zijn warme kleed.  Wij op pad naar een doe het zelf zaak of een auto onderdelen zaak. Deze al snel gevonden en nieuwe zekeringen gekocht. Dat probleem ook weer opgelost.

Hierna door gereden naar Pilar, hier is een lipizzanerstal/rijschool. Kaartje gekocht voor een rondleiding, helaas alleen met Duits sprekende gids, maar we konden het redelijk volgen. Jammer genoeg  geen demonstratie. Dit hebben we een aantal jaren geleden in Slovenië in Lipizza wel mogen aanschouwen. Hier worden de paarden geboren en ergens in de boven weides geplaatst tot ze een jaar of 3 zijn dan komen ze weer bij de stallen en wordt er getraind.Niet alle paarden hebben het talent om in Wenen te komen, deze paarden worden dan verkocht. Er stonden ook een aantal gepensioneerde paarden waarvan de oudste 32 jaar was. Leuk om even gezien te hebben.

Verder niet veel gedaan. Het is koud en nat!!!! BAH! Morgen weer verder naar de plitvice meren. Daar wordt het ook pas vanaf morgen weer mooier. Gelukkig laten we dan wel de koude achter ons en hopelijk ook de regen.

1. Sietske:
    20 september 2017
    Jammer dat het weer niet mee zit. Maar zo te horen wel een hoop te zien. Veel plezier bij de Plitvice meren moet er erg mooi zijn. Genieten maar. Liefs Ma.
  2. Bas en Jeannette:
    20 september 2017
    Tja regen is nooit leuk en zeker niet als je op vakantie bent. Ik zal duimen voor beter weer! Xxx op naar t zonnetje en anders met gierende banden naar Spanje 😜🤣💋