Dag 6: hondensledetocht?

16 maart 2016 - Jokkmokk, Zweden

Na de afgelopen lange avond in het teken van het Noorderlicht hebben we in de ochtend even uitgeslapen. Gisteren was de sledetocht al uitgesteld naar donderdag ivm de hoge temperaturen, dus zachte sneeuw.

Na op ons gemak ontbeten te hebben toch maar weer richting Jokkmokk gereden voor de nodige boodschappen. Verder even rond gelopen. In de sportzaak rond geneusd en bij de boulangerie weer een heerlijk kopje koffie met gebak genuttigd. Leuke gesprekken gevoerd met de winkeliers.

Toch nog maar een stukje richting kvikjok gereden zonder een enkele eland te spotten. Het is toch ongelofelijk!!

Bij thuiskomst nog even de mail gecheckt en ja wederom een mailtje van de mw. Vande hondensledetour. Ook vannacht waarschijnlijk nog te zacht weer. Dus zeer twijfelachtig of het door kan gaan! Morgenvroeg nog even bellen maar we rekenen er maar niet meer op! Snik, snik! Dit is wel even een domper.

Vanavond was het de beurt aan Hans om te koken en die heeft  lekker gebakken vis gemaakt met wat groente en aardappelen.

Het weer is nog steeds zacht, veel wind met een heldere lucht en nu om half acht zagen we met onze avond wandeling alweer activiteit in de lucht. Dus hebben we in dat opzicht waarschijnlijk weer meer geluk om nogmaals het noorderlicht te mogen aanschouwen.

1. Leo:
    16 maart 2016
    Jammer van de sleetocht maar er is nog genoeg te zien daar en elanden kunnen zomaar op je pad verschijnen.
  2. Leo:
    16 maart 2016
    Jammer van de sleetocht met de honden.
    En een eland kan zomaar uit het niets op je pad verschijnen.