dag 3: Passau

16 september 2017 - Passau, Duitsland

Helaas geen mooi weer vandaag. Regen en dit voorspellen ze de hele dag.

Na een ontbijtje van verse broodjes nog even lekker gelezen en toen op het gemak richting Passau. Daar de auto in de parkeergarage aan de Bahnhoffstrasse en verder gelopen naar de stad. Mooie oude gebouwen met ornamenten en mooie kleurtjes. Even de st Paul kerk in. Eenvoudig maar mooi.

Verderop zagen we overal gidsen met paraplu’s en veel mensen rondom de Dom st. Stephan. Een prachtig wit gepleisterde kerk met mooie groene torens. Er ging net een orgelconcert beginnen waarvoor je kaartjes moest kopen. Dat hebben we niet gedaan en zijn nog even verder gelopen. Door wat straatjes naar de rivier de Donau, of was het die andere? Door Passau lopen namelijk 2 rivieren de Donau en de Inn, er vertrekken met regelmaat rondvaart boten.

Wij zijn door de regen weer verder gelopen en hebben een restaurantje opgezocht voor de lunch een Beierse bistro. Hier een lekker soepje genuttigd en weer terug naar de Dom. Hier om de beurt even naar binnen geweest want er mogen geen honden naar binnen.

In de Dom het grootste orgel ter wereld en met prachtig rijk versierde plafonds en wanden. Schitterend.

Hierna nog wat door de stad gezworven en even een overdekt winkelcentrum in. Wat een drukte.

Dit vonden we allemaal niet zo geweldig dus togen we weer naar de auto. Vanuit de stad naar de overkant van de Donau en naar de vesting Oberhaus van Passau boven op de berg. Boven bleek bij het slot een jeugdherberg te zitten een museum en natuurlijk een restaurant. Ook wat mooie wandelpaden. Hier een stukje van gelopen en naar de mooie vergezichten gekeken. Mooi om te zien hoe de stad doorkliefd wordt door de twee rivieren.

Na koffie/thee en een apfelstrudel weer terug naar de camping.

Morgen weer een rijdag naar Oostenrijk, Graz

1. A3:
    Geniet ervan samen 😙😙😙
  2. Nel den Houting:
    17 september 2017
    Geniet van jullie vakantie.
  3. Marga Doornbos:
    17 september 2017
    Heerlijk zo van alles bekijken en doen waar je op dat moment zin in hebt, toppie!
  4. Bas en Jeannette:
    Succes met de reis verder, en jodelahitie richting Graz, 🎉😘
  5. Leo:
    18 september 2017
    Ik ontving nu pas de reisverslagen Monique. Na het beiersewoud is heel mooi. Leuk om door al die dorpen te rijden. Geniet maar lekker van die schone blaue donau. Gr Leo
  6. Leo:
    18 september 2017
    Richting Fernpass. Ook mooi.