Dag 2 Wachenheim- Passau

15 september 2017 - Passau, Duitsland

Weer vroeg uit de veren; 7:00 op gemak ontbijtje enz. rond 9:00 gingen we weer op pad richting Passau een tocht van ongeveer 475km. Eerste stuk ging vrij vlot allemaal, paar keer gestopt om even de beentjes te strekken en Bryce en wij zelf ook even wat vocht te lozen. Bryce begint al wat te wennen. Hier in Duitsland onderweg een paar keer een Nordsee wegrestaurant tegen gekomen. Nostalgie, zoals vele weten zat deze altijd op Zuidplein. We hebben er gisteren niet gegeten, misschien komt het nog.

Voor de laatste 50 km gaf de navigatie een omleiding aan vanwege verkeershinder, we zagen niks, gaan we er wel of niet af……. Toch maar gedaan, en maar goed ook het stond helemaal vast. Eerste stuk van de omleiding was ook even druk, er waren er meer op dit idee gekomen. Na een tijdje stil gestaan te hebben en af een toe een stukje opschuiven konden we weer door rijden. Mooie binnendoor weggetjes en leuke dorpjes.

Rond half 6 kwamen we bij Camping drei Fluesse bij Passau.

Een oudere vriendelijke man, schreef ons in. Zelf een plekje uitgezocht en nog even in de namiddag zon gezeten met een lekker glaasje.

Met de hond nog even een stukje gelopen, en daarna in de caravan gelaten, wij gingen een hapje eten op het restaurant bij de camping.

Heerlijk typisch ingericht, Grenen op de wanden, plafonds en natuurlijk de stoelen en tafels ook.

We namen plaats aan de stamtafel. Onder het genot van een “klein biertje” een lekkere maaltijd genuttigd. Met een voorgerecht en 4 drankjes waren we nog geen 40,00 kwijt.

Morgen gaan we de stad eens bezoeken, hopelijk is het mooi weer!