Dag 1 Ridderkerk- Wachenheim

14 september 2017 - Wachenheim an der Weinstraße, Duitsland

Hier zijn we weer met een nieuwe reis. Deze keer met onze hobby caravan richting Kroatië.

We zijn vanwege storm in Nederland op woensdag 13-09 een dag later vertrokken. Maar goed ook het ging flink tekeer. Moet er niet aan denken om zo met de caravan op pad te gaan. Zo konden we na alle drukte van afgelopen maanden deze dag nog op het gemakje inpakken. Donderdagochtend half 7 op gestaan en rond half 9 reden we de straat uit. Op de snelweg al gelijk in de file…… Dat is effe balen maar eenmaal voorbij Dordrecht konden we weer rijden.

De rest van de reis ging vrij voorspoedig op wat kleine wegversmallingen en opstoppingen na. Het weer viel ook reuze mee. Af en toe een klein buitje maar dat was alles. In Duitsland deze dag helemaal geen regen meer gehad. We zagen in de verte wel regen maar wij hielden het droog. Onderweg nog een boterhammetje gegeten, lekker ouderwets vanuit de caravan.

Rond 16:00 kwamen we aan in Wachenheim op camping Im Burgthal.  We moesten even uitzoeken hoe we de camping opkwamen zonder iemand bij de receptie, Een telefoontje bood uitkomst en we konden een sleutel uit een kluisje halen. Deed mij ergens aan een andere vakantie denken.

Een plekje uitzoeken, de stoelen buiten ,stroom en water geregeld. Hup, de wandelschoenen aan en met Bryce de naast de camping gelegen berg/heuvel op via een bospad. Boven op de heuvel een mooie ruïne, met mooie uitzichten over het dorp en omliggend landschap.

Via een ander pad weer terug naar een naast de camping gelegen hotel/restaurant. Hier een hapje gegeten. Eenvoudig maar lekker!

Na 2 bier en 2 kleine karafjes wijn moesten we nog terug lopen, gelukkig was dat niet meer zoveel klimmen. Nog even lezen, een kopje thee en toen hadden we het wel weer gehad. Bed in en morgen weer een dag.

1. Laura van de Velde:
    17 september 2017
    Ja kluisjes, het seizoen is natuurlijk wel een beetje voorbij dan kom je dit wel vaker tegen. Geniet er lekker van.
  2. Ellepel:
    17 september 2017
    Je zou haast kluistrofobic worden 😂😂
    Gelukkig genoeg port meegenomen, voor de regenachtige dagen. Op naar de zon.
  3. Hans:
    18 september 2017
    Leuk om weer te lezen. Al elanden gezien?