Dag 9: plitvice- primoste

22 september 2017 - Plitvička Jezera, Kroatië

Na weer een koude nacht vanmorgen opgestaan met mist. Boeltje weer gepakt en op weg naar de kust. Weer prachtige route in de verte een hele bergketen die almaar dichterbij kwam. Temperatuur liep al iets op en mist was vrij snel verdwenen. Helaas geen plekjes om te stoppen om een mooie foto te maken.  Als snel moesten we door de berg heen en daar was het een ander landschap. Wat kaler en ook warmer. Het werd al snel over de 20 graden. Heerlijk.

Bij Soboric eraf en nog een klein stukje. Oh stop, een lidl, even gauw nog wat boodschappen doen.

Laatste stuk zagen we al de zee blinken in de zon.

Bijna de camping voorbij gereden. We staan op camping Jasenovo, Niet in Primoste zelf maar een gehuchtje er vlak bij.  Mochten zelf een plekje uitzoeken. Jammer genoeg niet gelijk aan het strand maar toch vrij dichtbij.  Gauw alles geïnstalleerd en naar het strand. Lekker een tijdje gezeten en gelezen. Heerlijk!!! We blijven hier een paar dagen en willen vanuit hier wat tripjes maken naar o.a. Zadar en Trogir, Krkra Nationaal park misschien nog naar Split. We zien het vanzelf.

Voor het eten nog even een wandeling gemaakt langs het water, allemaal appartementen met eigen betonnen en stenen kades en aanleg steigertjes. Nog even op het terras met een klein biertje de zon achter de bergen zien zakken. Top. Onze dag kan niet meer stuk.

Buiten gegeten en we zitten nu nog buiten. Wat een verademing na al die kou.

1. Leo:
    22 september 2017
    Dat is beter werk zo in de zon. Lekker een biertje en eten in de zon. Het was weer een mooie samenvatting van de dag. Prettige avond en morgen weer een warme dag toegewenst.
  2. Dieuwke:
    22 september 2017
    Zo te lezen hebben jullie een leuke vakantie. Genieten!
  3. Marga Doornbos:
    22 september 2017
    Kijk, heerlijk toch, biertje, zonnetje en maar genieten, toppie
  4. Koos:
    23 september 2017
    Zo nu gaan jullie het mooie weer te gemoet, wat ik gisteren van Leo gezien heb is het daar een prachtige omgeving, Leo moet ik een scheer apparaat opsturen 😀 Groetjes je vader