Dag 10 Primoste

23 september 2017 - Primosten, Kroatië

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen, ontbijtje buiten en lekker onderuit. Eind van de ochtend even naar de zee en lekker gezwommen en in het zonnetje gezeten.

Voor de lunch moesten we kuna's hebben, maar waar is er een pinautomaat/ Dorpje terug naar toe gereden op aanwijzingen van de receptie geen bankomat. Dan maar google raadplegen, een paar km de andere kant op. in een volgend dorpje. Door smalle straatjes bereikten we een haventje en daar was een pinautomaat. Dat hadden we dus nooit gevonden. Was er trouwens zeer pittoresk met restaurantjes een strandje en zelfs een kleine camping.

Na de lunch toch besloten om maar naar Zadar te rijden. Een tocht van een uur. Auto geparkeerd en lekker rond geslenterd. Een zeer oude binnenstad met veel romeinse invloeden en restanten een byzantijnse kerk. Wat ook erg leuk is dat er een waterorgel is op een plek waar je ook naar de zonsondergang kan kijken. Daarnaast is er  ook een lichtshow gemaakt van een grote ronde cirkel van zonnepanelen.

Maar eerst lopen we nog even door, en eten ergen in de stad een hapje. Net na zonsondergang weer terug gegaan om naar het licht spektakel te kijken. We waren uiteraard niet de enige maar dit is wel een zeer apart ontwerp en trekt daarom veel publiek.

Nu weer terug op de camping, plannen te maken voor de komende dagen.

Wifi is niet zo goed, dus ik hoop er nog een paar foto's bij te plaatsen.

1. Leo:
    24 september 2017
    Dat was weer aan mooie dag. Zeker die byzantijnse kerken zijn de moeite waard. Er is genoeg historie. Het waren wel rare jongens die Romeinen maar ze zaten wel door heel Europa.