Dag 5 Relaxen en in de avond een feestje!

16 maart 2016 - Jokkmokk, Zweden

Gisteren een soort van lummeldag, lekker niks doen en genieten van de mooie natuur in de omgeving. Na weer een heerlijk ontbijt hebben we zitten lezen, boswandeling gemaakt en getuige geweest van het vallen van een enorm pak sneeuw van de helft van een dak bij de buren.

Leo en Hans hebben de houtvoorraad nog aangevuld. De dooi is vandaag flink ingezet en je ziet de sneeuw met de minuut minder worden. We vrezen voor de sledehondentocht voor morgen en jawel, Monique krijgt een mail mte het verzoek om de tocht van woensdag te verplaatsen naar donderdag aangezien het dan weer ruim onder het vriespunt is. Voor ons geen probleem, geregeld dus.

Leo was aan de beurt voor het avondeten en die gooide er even een kip tandoori met rijst uit z'n mouw, heerlijk. Inmiddels was het rond 20.00 uur, de hemel onbewolkt, koud en een redelijk goede forecast voor het Noorderlicht.

Hans begon zijn camerea met statief in orde te maken en nam daarna buiten poolshoogte. Bij buitenkomst kwamen de eerste witte vlekken en na het nemen van de eerste 2 foto's bleek al gauw dat er vrij snel een ware explosie zou komen. Iedereen was inmiddels buiten en van het ene op het andere moment veranderde de hemel in grote wolken van Noorderlicht.

Ademloos hebben we staan te genieten van het spektakel. De hele avond tot ongeveer 01.00 uur hebben we in tussenpozen buiten gestaan. De enige smet op de avond was dat PSV het net niet redde tegen Atletico Madrid maar wij hebben ons Aurora Borealis feest gehad.

1. Nel den Houting:
    Waanzinnig mooi
  2. Es:
    16 maart 2016
    Hoi Leo, Mo, Hans en Alice. Wat een avonturen beleven jullie. Vooral de foto's met het Noorderlicht zijn prachtig. Ook van het witte landschap met ineens een rendier zullen jullie verbazen. Heel veel plezier verder. Leuk om jullie verslagen te lezen.Groetjes JEEP
  3. Sandy:
    Wat mooi,magnificus
  4. Ed en Carla:
    16 maart 2016
    Echt geweldig mooi op de foto's , kan me voorstellen in het echt nog mooier.
  5. Leo:
    16 maart 2016
    War een schitterende fotoos van het noorderlicht.