donderdag 28-11-2019

29 november 2019 - St. Willibrordus, Curaçao

Vanmorgen weer het vaste ritueel, ontbijt, relaxen en afkoelen  aan het zwembad, lunch en daarna op pad. Koos bleef deze middag lekker bij het appartement, hij nam een rustdagje

Deze middag met de auto naar de flamingo's  bij Jan kok, dit zit op 5 minuten vanaf ons resort. Even uitgestapt voor een paar foto's en door naar playa porto marie, Je rijd hier een natuurpark op waar o.a zwijnen zitten. Deze komen ook met regelmaat op het strand.  je komt een wildrooster over en  rijd dan een paar km. door het natuurpark. Hier hadden ze op bijna het hele stuk een hele nieuwe weg aangelegd. Dat reed wel lekker, zeker voor de dames achterin die meestal nogal door elkaar geschud worden op het overwegende slechte wegdek hier op het eiland.

Aangekomen bij het strand waren er geen ligbedjes meer met parasol. Het was er druk en we hoorden van alle kanten muziek.  De kids gingen lekker de zee in en wij vonden gelukkig nog een ander plekje in de schaduw.

Zelf ook nog even lekker gesnorkeld langs de kust. Er ligt hier een mooi dubbel rif voor de kust maar was net te ver weg. Jelco gaat er nog een keer terug om te duiken.  Hopelijk kan hij dan foto's maken.

na een paar uurtjes weer de auto in. We wilden nog even naar Willemstad voor een tip die Kim had van een lekkere ijssalon met kokosijs. we werden afgezet, onze chauffeur van die dag ging even een boodschap doen. Alleen had de chauffeur ons iets te vroeg afgezet en was het vanaf dat punt nog iets meer dan 2 km lopen. Dat is in deze warmte geen goed idee. Gelukkig zat er vlakbij een mc Donalds en daar maar even een ijsje gescoord.  Helaas missie mislukt. misschien zaterdag nog een herkansing....

Maar toen de stad weer uit tijdens de spits...… We hebben er lang over gedaan en kwamen een klein uurtje voordat we aan onze BBQ konden terug.  Gauw douchen en omkleden.

De BBQ was heerlijk en gezellig na afloop nog een paar drankjes en weer lekker slapen.