24-6-2022

24 juni 2022 - Burgos, Spanje

Na een onrustige nacht ( er klingelt elke keer een klok, niet de uren maar gewoon keer of 60 achter elkaar)🤪 in de middag kwamen we er achter dat er vlakbij de camping een klooster staat dus dat zal de boosdoener zijn.

Zijn we vanmorgen naar Burgos gegaan. Via de oude stadspoort kwamen we gelijk op het plein voor de kathedraal uit. We zijn er eerst omheen gelopen. Wat een bouwwerk. Ze hebben deze gebouwd in een periode van 350 jaar.  Leo is nog verder naar boven gelopen,  daar was een oud fort. Ik ben de kathedraal in gegaan.  Weer via mijn telefoon een rondleiding gedaan.  Wat een pracht en praal.  De moeite waard om te bezoeken.  Ondertussen had Leo het plaza mayor al gevonden. Dit is in de meeste steden Het plein met de terassen en nog belangrijker de tapas. Na nog een rondje door de leuke straten daarna neergestreken voor een .....tapas. In heel de stad stonden podia en we besloten nu terug te gaan naar de camping en vanavond in de stad te eten.

Op de camping nog even in de zon gezeten. En rond half 8 weer terug.

Wat een mensen, zo druk.... echt de Spanjaarden die het weekend in luiden.  Op plaza mayor waren de terassen weggehaald. Maar genoeg andere pleinen.  Dus elders lekker gegeten. Na het eten nog even terug naar het andere plaza major. Dat stond bomvol mensen. Vanuit het balkon werd een speech oid gehouden onder gejuich van het publiek. Geen idee waarover. We vonden het te druk en zijn naar een ander plein gelopen met eettentjes en even verderop een podium  daar speelde een band. Even staan te luisteren klonk niet verkeerd. Maar morgen weer lange reis voor de boeg. Dus toch maar terug.

Morgen weer richting huis. Op het gemak dus we zien wel hoe ver we komen.

1. Leo:
    24 juni 2022
    Weer ge
  2. Leo:
    24 juni 2022
    Weer genoten vandaag, jammer van het klokgelui, en nu lekker op je gemak terugreis
  3. Koos:
    25 juni 2022
    Goedemorgen Monique en Leo we hebben weer genoten van jullie reisverhaal, en niet zo leuk van het klok geluid van het klooster, maar je hebt op de dag weer veel leuke dingen gezien en lekker gegeten
    Groetjes Nel en je Vader
  4. Gery:
    25 juni 2022
    Goede reis terug op je gemak
    De Toscaanse jasmijn gaat je verwelkomen thuis met bloemetjes
  5. Jelco:
    26 juni 2022
    whahaha irritant he die klokken, waar ik woon in NL hebben ze ook 40 klokken in huis, je word helemaal crazy van dat getik