26-6-2022 oradour -sur-glane

27 juni 2022 - Saint-Christophe, Frankrijk

Yeah, vanmorgen heerlijk weer, we konden weer eens buiten ontbijten in de zon. Lekker hoor.

Na ontbijt, Bryce in de caravan en wij op weg naar Oradour een rit van 30 minuten langs mooie landschappen.

Daar aangekomen via het bezoekerscentrum door een ondergrondse gang met foto's van de slachtoffers.  Brrr, kippenvel. Na de gang een trap op naar boven en kom je in het dorp. Dit is moeilijk te beschrijven  maar je wordt er stil van.  Met het besef dat er helaas elders in de wereld momenteel ook steden in puin worden geschoten. Mensen zo wreed kunnen zijn.

We hebben het dorp voor een groot gedeelte gezien. Zeer indrukwekkend,  we hebben weinig foto's gemaakt dat voelde niet oke.

Na terugkomst hebben we het echt even van ons af moeten zetten.

De rest van de middag lekker zitten lezen in het zonnetje of schaduw. Straks gaan we eten bij onze gastheer en vrouw.

Morgen blijven we ook nog hier. Nog een beetje de omgeving verkennen en relaxen.

1. Marga Doornbos:
    27 juni 2022
    Heb even opgezocht wat er daar aan de hand was, had er nog nooit van gehoord, afschuwelijk wat daar gebeurt is
  2. Leo:
    27 juni 2022
    Ja dan weet je wat er zich op dit moment afspeelt in Oekraïne.
    Toch wel een eye-opener.
    Snap dat je daar geen foto van neemt.
  3. Bas en Jeannette:
    28 juni 2022
    Heftig en eigenlijk nooit echt genoemd en herdacht wat ik begrijp en inderdaad nu vandaag ter dag gebeuren er nog steeds ellendige dingen en de rest van de wereld leeft ongemerkt soms weer verder alsof het niet er is🥹 fijne dagen nog en volgende uitstap hopelijk mee iets meer feestvreugde