25-6-2022 reisdag weer in Frankrijk

25 juni 2022 - Morcenx-la-Nouvelle, Frankrijk

Wij hebben heel vaak dat we met regen vertrekken en dan met natte stoelen of kleed zitten.

Dus toen Leo vanmorgen vroeg regen hoorde is hij eruit gegaan en snel heeft hij het kleed opgerold en stoelen en was binnen gehaald. Ze hadden helaas geen regen voorspeld. Rond 8u regende het nog maar toen we om 9u de luifel inrolde was het gelukkig droog. En konden we droog wegrijden.

Onderweg richting de bergen zagen we al laaghangende wolken en donkere luchten.  Laatste stuk Spanje was  het flink aan het regenen. Nadat we de grens over waren werd het iets beter totdat we weer droog aankwamen.

We staan nu op camping Clave in Morcenx een stuk of 100km onder Bordeaux.  Leuke rustige camping.  Je kan er lekker wandelen met de hond.

Vanmiddag nog een wat boodschappen gedaan, morgen gaan we verder. We willen in de buurt gaan staan van Oradour sur Glane ( check ff op google het bloedbad van Oradour sur Glane en huiver )  dit dorp is een bizar stukje geschiedenis uit WO2.   Ten tijde van onze vakantie aan Normandie hadden we hier al eens over gehoord dus nu we redelijk in de buurt zijn willen we dat toch maar eens bezoeken, daarna zien we nog wel even.

1. Leo:
    25 juni 2022
    Lekker weer in frankrijk, en genieten van een lekker bordeaux wijntje.
  2. Koos:
    26 juni 2022
    Goedemorgen Monique en Leo geniet nu nog maar van het zonnige weer in Frankrijk en van de rit waar de strijd van de WO heeft plaatsgevonden ik ben er ook geweest met je moeder en Jan en Lenie Ponse interssant hoor
    Groetjes Nel en je Vader
  3. Jelco:
    26 juni 2022
    bizar, heb het even opgezocht, 642 mensen omgekomen...

verder klinkt het allemaal goed! hoe is t met brycieee?
    goeie reis terug en tot over een week