Dag 6: Everglades- Naples

18 maart 2017 - Naples, Florida, Verenigde Staten

Gisteravond na het eten nog even gaan shoppen in een outlet centrum! Hier hadden ze een sketcher winkel!!!! Dit schoenenmerk is sinds ik hielspoor heb gehad mijn favoriet! Hier 2 paar slippers gekocht! Was ik bij ons nog niet tegen gekomen en al met al een koopje! Leo moest de Tommy Hillfiger winkel in en heeft daar ingeslagen.

Maar goed, vanmorgen vroeg op pad. We zaten praktisch naast de glades. Dus na een half uur rijden. De eerste stop. Airboot varen bij everglades safaripark. Een grote boot, maar we zaten voorin op de beste plaatsen. We kregen oordoppen vanwege de herrie. Bij het wegvaren al gelijk raak.... een alligator! Het zijn geen krokodillen die hier voorkomen zoals ik gisteren schreef!  Onderweg verschillende gezien en wat uitleg gehad over het park. Ook hier is het een wankel evenwicht, het vele watergebruik door de mens en droge periodes.  Tijdens laatste stukje terug spotten we nog hele jonge alligators, net een dag uit het ei! Mooi! Na de tocht nog even een rondje door het park met een korte show waarna je ook nog een jonge alligator vast kon houden voor de foto, die hebben we even overgeslagen!

Weer in de auto en een aantal km verderop naar een ander stuk, Sharkvalley! Hier hebben we fietsen gehuurd en 24km gefietst door de everglades. Prachtige tocht! Veel vogels; gieren, witte reigers, blauwe reigers en natuurlijk veel alligators zo naast het fietspad in of langs de kant van het kanaal waar we langs fietsten. Geweldige ervaring!

Ze blijven ook rustig liggen. Zolang je ze natuurlijk niet zelf lastig valt of al te dichtbij komt. Wij mensen staan niet op hun menu!  Onderweg op een uitkijkpunt even een broodje gegeten en weer terug fietsen.

Na een verder prachtige tocht met de auto nu in Naples aangekomen. Waar je struikelt over de golfbanen! Helaas hou ik niet van golf!

Na inchecken en opfrissen in het overigens prima hotel zijn we bij Brooks Burgers and Dogs een hamburger gaan eten. Deze tent verkoopt een van de beste hamburgers van de States dus dat moesten we even proeven. Nou niks aan gelogen hoor het smaakte uitstekend. Nu effe lekker bedje in en morgen op naar Sint Petersburg.

Tot morgen!

1. Laura van de Velde:
    Zo dat was genieten.
  2. Leo:
    19 maart 2017
    Hallo dat was wel mooi in dat park met die alligators. Lijkt me wel gaaf om in zo'n boot te varen. Ook je verslag ban gisteren gelezen dat was niet door gekomen. Ook prachtig die weg door de zee. Nooit geweten dat Florida zo mooi was. Veel plezier met de volgende excursie.
  3. Koos:
    19 maart 2017
    Nou kinderen ik heb weer genoten van jullie reisverslag, je heb weer een hoop gezien, het zag er weer fantastisch uit, de foto's waren ook leuk
  4. Marga Doornbos:
    19 maart 2017
    Leuke verslagen Monique! En goed van jullie om niet naar die show te gaan. en wat is Florida mooi en leuk he. Nog veel plezier de komende dagen.
  5. Es:
    19 maart 2017
    Wat een mooie ervaringen en foto's. Veel plezier verder. Het wordt vast nog mooier. Leuke toch he op die hovercraft.
  6. Bas en Jeannette:
    19 maart 2017
    Gelukkig jullie zijn niet opgegeten, wat ik niet begrijp na al die top burgers etc. heel leuk jullie verhalen, jammer dat de film met het voeren vd vissen mislukte maar de herinnering blijft ☺ verder groetjes en jeannette bas en ilse