Dag 9: Fort Lauderdale

21 maart 2017 - Cape Canaveral, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen heel vroeg uit de veren! In hotel een uitgebreid onbijtje gehad en dan naar de zeekoeien!!

Na aanmelden kregen we wetsuits, die moesten natuurlijk aan. Pfff dat is even worstelen. Haha. Maar goed na een instructievideo hoe de zeekoeien te benaderen en wat je allemaal niet mag doen, gingen we de boot op. Na een minuut of 5 varen waren we al bij de plek waar ze zitten. Na het anker uitgegooid te hebben zagen we er al gelijk 1 naar de boot toezwemmen. Na de begeleider mocht ik als eerste erin. Dat is wel even wennen want je mag niet te veel spetteren enz. Gewoon drijven! Hij zat gelijk bij me,... Wat een grote beesten zeg en zo kalm en rustig. Ook nieuwsgierig. Leo dreef neus aan neus met een zeekoe. Na ruim een uur in het water, waarbij verschillende zeekoeien naast onder en voor ons zwommen en rusten weer terug naar de boot! Daar kon ik nog 2 mooie foto's maken. De rest is gemaakt door de begeleider met een gopro camera.

Deze foto's konden we op een usb stick kopen! Flink bedragje maar ja je wilt toch foto's hebben. Dus deze volgen nog.  Het was wel weer een prachtige ervaring! Gelukkig is mijn duikbril niet volgelopen.

Na de tocht even lekker douchen en weer de auto in. De bedoeling was om naar cape canaveral te gaan. Maar hier hebben we te weinig tijd voor. Dus hebben we besloten vandaag een 5 uur durende rit naar fort Lauderdale te maken, en hier nog 2 nachten te verblijven. Dus morgen even relaxen en hier nog wat rond kijken.

Last minut dus vanmiddag nog een hotel geboekt. Bij aankomst trokken we even onze wenkbrauwen op. Zag er niet echt uit zoals op de foto's, maar het viel mee en de kamer maakt het weer goed. Deze is recent opgeknapt en ziet er prachtig uit. Ze zijn ook nog volop bezig met renovatie. Een heerlijk kingsize bed, klein keukentje en een mooie badkamer. Lekker ruim.

Onderweg hebben we nog even wat laatste inkopen gedaan bij een Walmart! Blijft leuk zo'n giga supermarkt en warenhuis!

1. Hans:
    22 maart 2017
    Prachtige ervaring is dat he met die zeekoeien? Jammer van Cape Canaveral, maar ja het is niet anders. Fort Lauderdale is geen straf hoor. Lekker naar het strand, prachtige boten kijken en misschien nog zeeschildpadden op het strand die aan het broeden zijn? Veel plezier.
  2. Leo:
    22 maart 2017
    Prachtig hoor die dieren en om daar tussen te zwemmen. Jullie hebben toch maar een mooie vakantie daar.
  3. Nel den Houting:
    Tof hè die zeekoeien. Jammer dat jullie Cape Canaveral missen, maar ja je moet
    keuzes maken.
    Have fun.
  4. Anke en Leen:
    22 maart 2017
    Ik heb vol bewondering en verbazing gevolgd wat jullie allemaal zo samen mee maken en geniet ervan.
    Jullie hebben er hard voor gewerkt en dus maar genieten!
    Het is wel een dieren festijn vakantie voor jullie en wij kunnen ervan genieten.
    We denken hier dat er weer binnenkort een verhuiswagen voorstaat om naar het platteland te verhuizen en daar een boerderij met veel dieren te beginnen?

Genieten nog maar en veilig thuis komen.

Groet,

Anke & Leen
  5. Mieke Assenberg van Eijsden:
    22 maart 2017
    Wat een bijzondere beesten. Stoer om daar tussen te zwemmen. Nog steeds super leuk om te lezen hoe jullie vakantie is.
  6. Koos:
    22 maart 2017
    Ik heb weer gezien wat jullie weer allemaal meegemaakt hebben, ik vind het prachtig om het te zien en het mooie reisverslag, jammer van cape canaveral
  7. Es:
    22 maart 2017
    Wat een mooie ervaring. Super leuk voor jullie. Geniet maar verder.