Relax wandeling?

20 juni 2023 - Freudenstadt, Duitsland

Hallo luitjes,

Vanmorgen heerlijk rustig aan gedaan.  Lekker na het ontbijt beetje gelezen, in het zonnetje gezeten en plannen gemaakt voor de middag. We wilden eigenlijk naar een grote loopbrug over een dal maar dat was weer bijna een uur rijden. Hier vlakbij heb je ook een waterval, dat is 6 km lopen heen en 6 km lopen terug, voor mij iets te ver. Dus hadden we bedacht hier met de auto naar toe te rijden en dan daar een wandeling maken, met de auto was het ongeveer een kwartier rijden. Voor de aangegeven plaats gaven bordjes aan dat de weg afgesloten was, en dat de waterval nog 2,3 km was dus wij uit de auto en gaan lopen. Was direct al heel mooi daar, ook zo rustig en stil, en glooiend naar beneden en direct een reetje gespot. Het was erg warm en hadden het drinken in de auto laten staan( stomkoppen) , maar als je naar beneden gaat moet je ook weer omhoog!!!

De waterval was moeilijk te vinden, nog een stukje verkeerd gelopen, volgens Googlemaps was het nog 200 meter..... maar waar dan.....! ja hoor bij een boshut was een smal pad, flink steil naar beneden. Pffff we waren al een uur onderweg dus ik heb het pad maar gelaten, ik moest tenslotte ook zo nog weer terug omhoog naar de auto. Leo is het grootste gedeelte afgedaald en heeft wat mooie plaatjes geschoten.  Daarna weer terug gewandeld en bij de auto een beloning van een lekker koud drankje.  Weer ruim aan mijn stappen gekomen vandaag!   Wat een relax wandelingetje had moeten worden, werd toch wel een inspannende tocht.

We waren einde middag terug en daarna niets bijzonders meer gedaan, lekker onder de luifel gezeten en gegeten. beginavond werd het wat bewolkt en ging het nog even onweren en regenen maar nu trekt het weer open.

Morgen wil Leo gaan fietsen.