Múllerthaltrail B2

2 juli 2023 - Reisdorf, Luxemburg

Hallo allemaal,

Goed geslapen vannacht en na een lang ontbijt, rugzakje gepakt om op pad te gaan voor de B2 trail van 4,2 km door het Mullerthal. Start van deze route was in het dorpje Berdorf naast camping Martbusch.

We hebben de route in ongeveer 3 uur gelopen, het was echt schitterend mooi, met veel rots trappetjes omhoog en omlaag, langs diepe dalen die stijl naar beneden liepen vlak langs het pad met tussendoor allerlei omweggetjes tussen de kloven door. Ik heb de eerste gedaan, die was al vrij smal en voor iemand met een lichte claustrofobie al zeer spannend. Leo heeft er nog één gedaan waar hij een stukje kruipend door moest en vervolgens met een metalen ladder recht omhoog ging en zich echt tussen 2 rotsen door moest wurmen.

Op een later moment op de route werd het heel druk en waren er klimmers actief. Respect hoor.  Laatste stuk was voor mij even doorzetten maar ben blij dat ik het gedaan heb.

Voor iedereen die nog eens in deze buurt komt echt een aanrader!

Nu wel zere knieën!, morgen maar rustig aan doen.  Vanavond lekker gegeten hier in het restaurant op de camping.

1. Leo:
    2 juli 2023
    Hoi Monique nou spannend hoor, zou ook niets voor mij zijn
    Weer een leuk en spannend verhaal.
    Fijne avond