Viande en chateau de Bourscheid

1 juli 2023 - Reisdorf, Luxemburg

Helaas vanmorgen regende het, en het zou ook heel de dag zo'n beetje blijven regenen. Weliswaar veel miezerregen, maar we besloten dan toch maar om niet te gaan wandelen. De hele ochtend beetje zitten lezen en kletsen.

Na de lunch besloten naar Vianden te gaan. Leuk stadje met een kasteel.

Via een stukje Duitsland, weer een schitterende route binnendoor met zeer afwisselend landschap van bossen, akkerbouw en grasvelden binnen half uur in Vianden. Hier even doorheen geslenterd maar ging toen net hard regenen dat we besloten maar weer in de auto te stappen en naar het kasteel te rijden. Dit was echter niet helemaal toegankelijk voor de auto en het was er al vrij druk dus zijn we door gereden via weer leuke weggetjes naar Bourscheid. Hier staat een ruïne van een burcht uit 1095. In de loop van 400 jaar is deze burcht steeds meer uitgebreid. Hij is sinds 1812 erg vervallen en in 1972 aangekocht door de staat en in de loop der jaren gedeeltelijk gerestaureerd.

Leuk en interessant om hier doorheen te wandelen. Blijft je toch verbazen dat ze eeuwen geleden zulke bouwwerken konden maken met zo weinig middelen.

Zo hebben we de dag weer nuttig besteed en hopelijk is het morgen beter weer zodat we dan onze wandeling in het Mullerthal kunnen gaan maken.

1. Leo:
    1 juli 2023
    Hoi Monique jammer van de regen, maar toch een mooie rit gemaakt.
    Weer een prachtig reisverhaal Monique.
    Een fijne avond
  2. Koos:
    1 juli 2023
    Hoi Monique en Leo jammer dat het regende maar jullie hebben toch weer mooie dingen gezien
    Groetjes je vader Koos
  3. Hans:
    2 juli 2023
    Ziet er weer mooi uit. Geniet nog maar even van jullie vakantie.