Tourtje Gengenbach en Offenburg

19 juni 2023 - Freudenstadt, Duitsland

Hoi, hoi,

Vanmorgen rond 10:00 in de auto gestapt en binnendoor naar Gengenbach gereden, wat een pittoreske route was dit zeg. Eerst ging het bergafwaarts waardoor we in een mooi dal kwamen, het ene pittoreske dorpje na het andere, je waande je haast in de miniatuur wereld van de treinbanen.

Na aankomst daar konden we goed parkeren net buiten het oude stadsdeel, en togen we via de oude stadspoort het oude centrum in, daar heerlijk gewandeld door oude straatjes en pleinen.  Even wat gedronken op een leuk pleintje, en toen weer naar de auto want er stond nog een stadje op ons lijstje. De route daarheen was wat minder mooi, en de stad op zich viel ook een beetje tegen. hier was veel oud en nieuw door elkaar. Het was inmiddels ook pittig warm, dus hadden we het gauw gezien.

Op de camping Bryce uit gelaten en in de caravan gelegd, die houd er niet van om in de bergen te rijden. ( veel te onrustig al dat gedraai) Zo konden wij even naar Freudenstad om wat boodschappen te doen. Als we tijd hebben gaan we deze stad ook nog beter bekijken. maar na 2 drukke dagen willen we morgen een iets rustiger programma doen.  Hier gaan we ons nog even over buigen.