Wandeling naar Waldcafe Teuchelwald

18 juni 2023 - Freudenstadt, Duitsland

Hallo Allen,

Na een goede nachtrust en een heerlijk ontbijtje met verse broodjes, gingen wij vanaf de camping te voet op pad naar Waldcafe Teuchelwald, vanaf de camping ongeveer 3 km lopen dus. Er lopen verschillende paden naar toe allen even mooi. Het ging al gelijk glooiend omhoog, maar in een rustig tempo hebben we dit gehaald.  Het wald cafe was net een Hans en Grietje huisje daar hoog in de bossen, daar aangekomen lekker op het terras een koffie/thee met een "klein" stukje schwarzwalder Kirsch tarte, dit gaf weer genoeg energie om de terugtocht van ook weer 3 km via een ander pad aan te gaan.

Bij terugkomst even bijkomen van deze wandeling met een verfrissend drankje en een dutje, zelfs Bryce was er moe van.

Rond 15u zijn we in de auto gestapt voor een tocht naar de Allerheiligen Waterval, een tocht door de prachtige bergen met soms wel 18% steile hellingen. Naar de waterval was het ook een stukje lopen en weer wat klimmen via trappen. Heb er 1 gedaan en het verder aan Leo overgelaten om de rest te beklimmen. Je kon vandaaruit ook nog verder wandelen naar een abdij ruïne uit de 12e eeuw welke door brand en bliksem flink beschadigd is in die tijd. Er is nog steeds een klooster gevestigd op de locatie, wij hebben de auto gepakt en zijn naar dit klooster en de abdij gereden.

Hierna waren we van plan om nog een waterval te bezoeken hier in de buurt van de camping maar het liep al tegen 17u en we waren er wel klaar mee.  Onderweg heb ik nog even op mijn kompas app gekeken en waren toen op ongeveer 1000 m hoogte,  de camping ligt op 922 m hoogte en dat merkten we gisterenavond al wel want het koelde flink af.

Op de camping weer even de voeten rust kunnen geven en lekker gegeten met een flammkuchen.  Het weer wordt langzaam anders, meer bewolking en vanaf woensdag geven ze ook regen op.

Morgen gaan we wat leuke plaatsjes in de omgeving bezoeken via een mooie rit over de Schwarzwalder Hochstrasse. Zo word de weg die hier loopt genoemd, schijnt een mooie tocht te zijn langs leuke dorpjes.

1. Ellepel:
    18 juni 2023
    Lekker genieten, tempo doeloe. Je hebt vakantie😎
  2. Leo:
    18 juni 2023
    Jullie hebben weer een mooie trip gedaan vandaag. En het zijn daar al hoge bergen en steil.
    Morgen veel plezier
  3. Koos:
    18 juni 2023
    Hallo Monique en Leo jullie zijn weer goed bezig geweest en weer mooie dingen gezien
    Groetjes je vader
  4. Marga Doornbos:
    18 juni 2023
    Mis toch wel de foto van een "klein" stukje schwarzwalder Kirsch tarte😉

Veel plezier 😘
  5. Monique: