week 1

17 juni 2023 - Freudenstadt, Duitsland

Hallo lieve mensen,

We zijn alweer een week onderweg voor weer een leuke reis via Limburg, Duitsland en Luxemburg , met onze "nieuwe" caravan . Had nog niet zoveel puf om te schrijven plus er gebeurde ook niet zo veel.

We hebben afgelopen week een heerlijk weekje in Limburg gehad op camping; de schaapskooi mergelland in Eperheide. Voor de fans van boer zoekt vrouw misschien wel bekend, hij zat in de serie van afgelopen jaar met Jeanine. Leuke, rustige camping, vanaf de camping liepen we zo het bos in voor een heerlijke wandeling. We hebben lekker rustig aan gedaan. Leo heeft 2x op zijn wielrenfiets een mooie tocht gemaakt, we hebben gewandeld, zijn in Margraten en naar Gulpen geweest.  Heerlijk geluncht in een leuk tentje midden in het bos. Mooie schapenvachten gekocht in het winkeltje daar.  Limburg was weer erg mooi en het weer was prachtig.

Vanuit daar zijn we richting Duitsland gegaan op weg naar het Zwarte Woud. Gisteren 245 km en toen rond 14u lekker gestopt op camping Aumuhle in Schweppenhausen. Er was een apart veld voor de doortrekkers, wij waren de eerste en stonden heerlijk.  Vanaf de camping konden we zo een klein riviertje oversteken en een stukje wandelen. Hier liep een oud spoor, wat ons deed denken aan kamp van koningsbrugge vorig jaar. In het restaurant daar  s'avonds een lekkere wienerschnitzel gegeten met een jager sausje, en natuurlijk een biertje.

Vanmorgen op het gemakje weer op pad gegaan we waren ook één van de laatste die weggingen.

Vandaag stond er ook weer ongeveer 250 km op de route. Dit ging zeer vlot onderweg nog even gestopt voor een plas en lunchpauze. Rond 14:00 arriveerden wij op Naturcamping Langenwald een schitterende camping omgeven door grote bomen, voornamelijk dennen. De laatste km hiernaar toe was aardig klim en bochten werk maar dat deed de auto  zonder problemen.

We hebben een mooi plekje naast een beekje. vanmiddag hebben we al een stukje gewandeld naar een klein meer hier vlakbij en kon Bryce even lekker zwemmen. Vanavond denk ik maar weer een schnitzel scoren in het camping restaurant ;-).

Hier zitten we een beetje in het noorden van het zwarte woud en blijven we 5 dagen waarna we richting zuiden zwarte woud gaan en daar verder kamperen een dag of 6. Nu eerst deze omgeving verkennen, tot later.

1. Koos:
    17 juni 2023
    Nou jullie hebben weer heel veel mooie dingen gezien, geniet maar Groetjes je vader
  2. Hans:
    17 juni 2023
    Leuk om te weten dat jullie tot de categorie “doortrekkers” behoren. De schnitzel werd het niet had ik zojuist gezien maar wel iets anders heel lekkers. Geniet er van en we volgen jullie.
  3. Monique:
    17 juni 2023
    Haha, ja dat is weer scherp opgemerkt.
  4. Diana:
    Hoi
    Het ziet er heel mooie uit, we wensen jullie een hele fijne vakantie !!! Heel veel reis plezier.
    Gr de kooijtjes
  5. Leo:
    17 juni 2023
    Hoi Monique een fijne vakantie.
    Nu nog een mooie koekoeksklok uitzoeken in het zwartewoud
  6. Es:
    18 juni 2023
    Fijne vakantie 😃Lekker genieten samen.