14-6-2022 Gaztelugtxe

14 juni 2022 - Deba, Spanje

Deze ochtend via de tolweg naar Gaztelugtxe, dit is een klein eiland voor de kust wat met een brug verbonden is met het vasteland. Op de top van het eiland staat een klein kerkje gewijd aan Johannes de Doper, dit kerkje staat er al vanaf de 10e eeuw. Je zou het eiland kunnen kennen van de serie game of thrones waar het in seizoen 7 zat. Daar aangekomen was het erg mistig jammer genoeg en je kon daar los geen kaartje kopen maar alleen online bestellen. Dit had Leo gisteren nog geprobeerd alleen kreeg hij alles in het Spaans.  Hij kon nu op taal kiezen en zo één kaartje besteld voor half 3.  Ik ben afgehaakt, zag de foto's gisteren en nu al die mensen hijgend terugkomen en dacht dat ga ik niet redden. Het was nu pas 12 uur dus hadden we nog even de tijd dus wij weer in de auto en naar Bermeo gereden.  Een leuke stad aan de kust, waar we eerst over de dam in de haven hebben gelopen. Vanaf deze dam had je goed uitzicht over het stadje en de kust.  Het weer was hier ook vrij helder en zonnig.

In de haven lekker weer tapas gegeten met een glas Sangria en voor Leo een biertje.

Daarna weer terug naar Gaztelugtxe waar Leo zonder Bryce aan zijn tocht begon.  Hij heeft er een half uur heen over gedaan en terug ook zoiets, het was inderdaad erg steil maar wel schitterend.  Nadat hij even bijgekomen was zijn we weer gaan rijden. Ditmaal was ik de chauffeur en kon hij lekker bijkomen. We zijn via de kust weer richting de camping gaan rijden. Onderweg kwamen we langs allemaal leuke dorpjes en stadjes.  We zijn nog even gestopt bij de vuurtoren, deze ligt vlakbij  Gaztelugtxe wat je vandaaruit mooi kon zien liggen.

Wij  gaan morgen weer opbreken en weer reizen. Deze keer naar de Picos de Europa.

1. Bas en Jeannette:
    ♥️ Goede reis wederom en mooi reisverslag ❣️
  2. Koos:
    15 juni 2022
    Goedemorgen Monique en Leo we hebben weer genoten van je reisverslag, jullie hebben weer veel bezienswaardigheden gezien, en vandaag dan op weg naar de volgende Camping
    Groetjes Nel en je vader
  3. Leo:
    15 juni 2022
    Weer lekker genoten. Het is daar wel mooi.