17-5-2022 Fuente de?

17 juni 2022 - Potes, Spanje

Vanmorgen bryce met  een miniventilator met koelelementen ervoor geïnstalleerd in de caravan. Zodat wij naar de kabelbaan in Fuente Dé konden gaan.  Een mooi tochtje van half uurtje.

Daar aangekomen was het best druk. We konden pas een uur later met de gondel naar boven.  Daarop hebben we besloten morgenochtend te gaan. Dus 2 kaartjes gekocht voor morgenochtend 9u.Dan is hij net open.  Dus dat moet goed komen.

Op de terugweg via een ander weggetje wat heel stijl en smal was naar een uitkijk punt vlakbij de camping gereden.  En een klein stukje daarvandaan had je een klooster Santo Toribio de Liebana  Hier even rond gelopen.

Daarna snel terug naar ons hondje. Het was inmiddels alweer aardig over de 30 graden aan het lopen.

We hebben geluncht,  drinken mee en zijn weer op pad gegaan. Dit keer Bryce weer mee.  Leo had weer een mooie tocht gevonden.  Deze keer richting het zuiden naar Riaño, daar is een groot stuwmeer.

De tocht ging steeds hoger en hoger.  Bij verschillende punten gestopt om foto's te maken.

Maar de mooiste was toch wel Collado de Liesba. We zaten inmiddels op 1609 m hoogte net boven de boomgrens.  Hier op dit punt was het uitzicht magnifiek. Ik hoop dat ik de foto's kan plaatsen.   Er liep een koppeltje geiten rond onder toeziend oog van 2 grote berghonden. Stukje  verderop liepen een aantal koeien. Bijna allemaal met bel.   Het is niet te beschrijven zo mooi.  We hebben hier even lekker gezeten het was hier nog steeds 30 graden maar in vergelijking met beneden erg aangenaam.

Maar onze tocht ging nog verder.  Al kronkelend zakten we iets af en kwamen bij het stuwmeer. Ook heel mooi. Bryce heeft nog even kunnen zwemmen. Eigenlijk wilden we iets drinken daar maar het dorpje was uitgestorven.

Op de terugweg vonden we een tentje en daar nog wat gedronken.  Voor een biertje en een cola betaalden we 3,50.

Op onze heenweg zagen we bij een van de eerste stops een klein groepje wielrenners.die met 35 graden de berg opgingen.  Op onze terugweg kwamen we ze weer tegen toen inmiddels bergafwaarts.  Diep respect voor deze mannen.

Nu is het weer bewolkt en enigszins afgekoeld.

Tot morgen

1. Leo:
    17 juni 2022
    Wel leuk met een kabelbaan in de bergen.
    Ook iets koeler als je boven de 1600m zit
    Veel plezier morgen in de kabelbaan
  2. Koos:
    18 juni 2022
    Goedemorgen Monique en Leo jullie komen wel prachtige landschappen tegen, ik heb de foto’s gezien ziet er top uit daar
    groetjes Nel en je vader