16-6-2022 relaxen

16 juni 2022

Vandaag begon beetje bewolkt maar al snel werd het erg warm.  Denk dat het tegen de 40 graden is geweest vandaag. Dus hebben we niet veel meer gedaan dan een beetje bij de caravan gehangen, tukkie gedaan, beetje gelezen en gezwommen. Zelfs Bryce onze zonaanbidder wist niet hoe hij het had, op een gegeven moment maar onder de caravan neergelegd en dat was goed uit te houden geloof ik.

Tegen half 6 zijn we heel voorzichtig de auto ingestapt waar het al snel koeler was door de airco. We wilden naar 2 uitzichtpunten rijden, de eerste had je een mooi uitzicht over de kloof en zou je naar beneden kunnen naar het riviertje dat er doorheen loopt.  Niet echt iets gevonden waar je dat kon doen, dus zijn we verder gereden en zijn we de bergen in gegaan omhoog naar het uitzicht punt mirador santa catalina.

Een tocht  van een half uur. Daar nog een klein stukje lopen en dan heb je echt een wauw gevoel, je zag de hogere bergen en je zag de weg kronkelen in de kloof.  Veel roofvogels ( Gieren) aan het zweven op de luchtstromen. Er was een rooster gemaakt boven de kloof. waar je op kan staan. brrr.... kon je lekker naar beneden kijken.

Inmiddels was het bewolkt geworden en hoorden we in de verte onweer. Je zag de bewolking de kloof intrekken.  Waarop we besloten maar weer naar beneden te rijden terug naar het dorp Potas. Hier was het nog steeds droog dus even rond gelopen, tot het ook begon te regenen.

We zijn op een terras gaan zitten waar het overdekt was met parasols. Hier zaten we redelijk droog tot het tijdens het eten steeds meer begon te waaien en harder te regenen. Gelukkig konden we nog verkassen naar een droog plekje, daar onze drankjes nog opgedronken. Toen was het inmiddels weer droog geworden en konden we droog naar de auto lopen. Wat een verschil in temperatuur. Het was nu 20 graden geworden dus zo'n beetje gehalveerd in temperatuur.

Morgen willen we kijken of we met de kabelbaan naar één van de andere toppen kunnen.