18-6-2022 Fuente De en meer

18 juni 2022 - Potes, Spanje

Na een warm nachtje vanmorgen vroeg opgestaan en op pad naar de kabelbaan in Fuente De.  Het was nu niet druk en we konden al snel de gondel in, en op naar boven. In 3:40 min gingen we naar 1823 meter hoogte.

Boven was het niet zo koud als we verwacht hadden, maar wel veel wind.  We zijn wat gaan wandelen en ondertussen foto's gemaakt. Leo is nog een stuk verder gaan lopen en ik heb lekker op een rots naar een kudde paarden  en overvliegende gieren zitten kijken.  Het is ook weer een indrukwekkend landschap,  vind de stilte altijd zo opvallend als je op grote hoogte ben.  Na een uur zijn we weer naar beneden gegaan en terug naar de camping.

Na de lunch ; het was inmiddels weer 40 graden, zijn we maar weer de auto ingestapt voor de koelte en richting Las Arena's gegaan. Dat was weer dezelfde weg als we heen gegaan zijn en dan afbuigen naar links. Eigenlijk naar de andere kant van Picos de Europa als waar we nu zitten. Daar ook een mooie camping gezien maar dat is voor een andere keer.  In het plaatsje even rondgelopen en wat gedronken, er was ook nog een kleine markt. Vandaaruit nog een klein stukje door gereden naar een ander uitzichtpunt Mirador del Urriellu. Laatste stukje rijden was flink steil naar boven klimmen met de auto maar wederom weer prachtig uitzicht.

Toen waren we het allebei wel zat en zijn we weer terug gereden naar Potes, daar nog even wat inkopen gedaan en een hapje gegeten.  Er zat nog een Nederlands echtpaar dus even lekker zitten kletsen en tips uitgewisseld.  Ook kwam er een jong Spaans stel met een heel jong baby'tje, die waren ook op reis en gingen in september naar Nederland Amsterdam. Ook daar gezellig mee zitten kletsen, altijd leuk als je andere mensen tegen komt.

Nu is het al weer flink afgekoeld door wind regen en onweer.

Morgen gaan we weer verkassen en richting Gijon en Oviedo.

1. Hans:
    18 juni 2022
    Mooi verhaal en foto’s. Wij vandaag rondje Oostvaardersplassen en daar kwamen we Larissa tegen. Wat een toeval. Hier ook prima weer. Geniet er van.
  2. Leo:
    18 juni 2022
    Altijd leuk boven op de bergen, mooie uitzichten en lekkere temperaturen.
    Een goede reis morgen
  3. D vd Hoogt:
    18 juni 2022
    Prachtig landschap. Heerlijk daar bij jullie. Mooie foto's.
    Groet Dieuwke
  4. Koos:
    19 juni 2022
    Goedemorgen Monique en Leo ik heb weer genoten van het reisverhaal en de prachtige landschappen die jullie zien, geniet er maar van, hier is het weer behoorlijk afgekoeld
    Groetjes van Nel en je vader