19-6-2022 reisdag richting Gijon

19 juni 2022 - Candás, Spanje

Weer op pad vandaag, weg uit de Picos dus dat betekend weer de kloof door. Dit ging prima, blijft steeds weer indrukwekkend de natuur. Nadat we net de kloof uit waren werden we al weer van de weg afgeleid een soort parkeerplaats op. Wat was er aan de hand? Bleek er een wielertoer voorbij te komen.

Nadat het hele spul weer voorbij was konden we weer onze weg vervolgen. Al gauw hadden we aan onze rechterkant de kustlijn en de linkerkant de uitlopers van de Pico's.  We wilden eerst naar een stadscamping bij Gijon, maar we vonden er via Google nog één net voorbij Gijon die er wat leuker uit zag dan gewoon op een kaal veld achter een hek.  Camping El Penoso La Eria Antromero,  In een klein dorpje gelijk aan het strand.  Daar aangekomen dachten we even waar zijn we nu weer beland. Op het terras een groep Spanjaarden druk etend en pratend.   Het oogde allemaal beetje oud en verwaarloosd. maar vriendelijke ontvangst en  een mooi plekje. Veel vaste plaatsen hier, maar die zijn nu bijna allemaal weer weg nu het weekend weer eindigt.  Douchegebouw ziet er van binnen vrij nieuw uit en netjes.

Naast ons staat een Nederlandse vrouw met een kleine Tab caravan alleen. Stoer hoor! Gisteren al een buurman alleen, op de koffie gehad die we tegen kwamen bij de kabelbaan.

Toen we net geïnstalleerd stonden begon het hard te waaien en af en toe te regenen.  Het waaide zo hard dat we de luifel weer opgerold hebben en binnen zijn gaan zitten. het was ook echt fris. Blijft toch niks veranderlijker als het weer, zo heb je dagenlang 40 graden aan je broek hangen en nu is het net 20 graden.

Waren van plan wat boodschappen te doen en buiten te koken, dat is nu geen optie. Dus maar een restaurantje opgezocht in een naburig plaatsje, Luanco, bestaande uit veel grote villa's.  We zijn neergeploft in een tapasbarretje waar het erg druk was en daar hoe kan het ook anders heerlijke tapas gegeten.

Nu binnen in de caravan weer aan een bakkie.

Morgen op stadsbezoek naar Oviedo en Gijon

1. Leo:
    19 juni 2022
    Weer een leuke en gezellige dag gehad
    Veel plezier morgen.
  2. Koos:
    20 juni 2022
    Goedenavond Monique en Leo jullie wachten vandaag weer rit naar de volgende camping en de temperatuur is weer behoorlijk gezakt, maar de omgeving was weer prachtig dus geniet er maar van al de mooie natuur
    Groetjes Nel en je Vader