20-6-2022 Oviedo en Gijon

20 juni 2022 - Candás, Spanje

Vanmorgen eerst naar Oviedo geweest, prachtige oude stad en hoofdstad van de regio. Daar halverwege de berg Naranco stond een ruïne van een paleis genaamd  Santa Maria del Naranco. De bouw hiervan was in 848 voltooid. Je mag er niet in zonder gids, maar we kregen een goede indruk. Er vlakbij lag ook een kerkje uit dezelfde periode.  Bijzonder dat zoiets ouds zo mooi bewaard is gebleven.

Leo had ook gezien dat een berg ernaast een groot Jezus beeld stond. Dus wij nog weer een stuk hoger geslingerd, en laatste stukje gelopen.  Beeld was indrukwekkend. En vanaf dat punt goed uitzicht op de stad en omliggend gebied.

Vanaf daaruit zijn we de berg weer afgegaan en de stad ingereden. In de parkeergarage in het oude centrum de auto neergezet en door het oude centrum gelopen. Dit is vrij compact, met een paleis van justitie, een oude academie, een oud gemeente huis en een kathedraal.

Op een leuk binnenplein een terras opgezocht  en een heerlijke schotel met kaas en vleeswaren gegeten onder het genot van een lekker glaasje wijn. Inmiddels was  het gaan regenen maar we zaten nog wel lekker droog. Toch door de regen weer terug naar de parkeergarage gegaan en na het afrekenen van ongeveer 3,00 zijn we op pad gegaan naar Gijon.

Ook daar weer naar het oude centrum en in een parkeergarage de auto gezet.  Het centrum van Gijon is minder mooi en op het tijdstip dat wij er waren zeer rustig. Het was inmiddels wel weer droog.  we zijn langs het strand gelopen en ergens wat gedronken maar we waren het snel zat.

Op de  terugweg nog wat boodschappen gedaan bij jawel de Lidl en bij terugkomst op  de camping scheen de zon dus nog even lekker genoten.

Morgen gaan we richting Leon en Asturga.  We weten nog niet precies welke camping. Zien we morgen wel.

1. Koos:
    21 juni 2022
    Goedemorgen Monique en Leo vandaag weer op zoek naar een Camping en onderweg weer mooie dingen zien, en met jouw reisverhaal blijven we tot behoorlijk op de hoogte
    Groetjes Nel en je Vader
  2. Bas en Jeannette:
    22 juni 2022
    Kijk je zus was er ook bij 🥰 xxx liefs geniet en kijk uit ! Gr van ons