dag 14,15,16 Les sprarre

17 september 2018 - Ridderkerk, Nederland

Dag 14, 15, 16

Na een zeer stille nacht waarbij we nog lekker tot 22:00 buiten hebben gezeten, koelde het daarna zeer snel af.  Heb er nog maar even een slaapzak bij gegooid. Brrrrr.

Zaterdagochtend weer de benodigde boodschappen gehaald, daarna lekker met Bryce door het bos gewandeld en nu zitten we lekker aan het zwembad. Alleen daar is een beetje redelijke wifiverbinding.

We hebben vandaag niet veel gedaan. In de avond aangeschoven in de oude wijnschuur voor een maaltijd. We waren met 10 mensen. Er was heerlijk gekookt (eend met gebakken aardappelen en salade) en leuk gezelschap. Onder het gezelschap ook 2 Amerikaanse mannen die in Europa aan het rondreizen waren. Dus ons Engels moest ook even opgekrikt worden. Heerlijk gegeten gelachen en leuke gesprekken.  Na afloop nog met onze vrienden een glaasje gedaan.

De volgende dag zondag zijn we eerst naar het bovenste puntje gereden en in het plaatsje soulac- sur- mer de auto geparkeerd en even rond gelopen. Hier in dit dorpje een hele aparte bouwstijl. Lijkt een beetje op key west.  Volop toeristische winkeltjes en ook een vers markt. Aan het strand even een ijsje gegeten en weer een stukje door gereden.  Na diverse rustige hotsknots weggetjes Ergens gestopt bij een wat rustiger stuk strand. Daar heerlijk even een tijdje gebivakkeerd. Geprobeerd in de koude oceaan te duiken maar deze was echt heel koud.  Na een paar uurtjes de boel weer ingepakt en via de kust terug en vlak achter de kust ligt ook een heel groot zoetwater meer, Lac d’Hourtin. Hier zijn we ook nog even uitgestapt maar vonden we toch minder leuk als de zee.

Bij de camping aangekomen nog even genoten van een lekker biertje en toen aan het kokerellen gegaan. Later op de avond nog even een afzakkertje gehaald bij onze campingburen. Die gaan morgen naar huis. En dan is de camping op ons na verlaten.

Raar dat het zo rustig is. Veel grote campings in de buurt zijn ook al gesloten.

Vandaag maandag zijn we rond 11u vertrokken naar het strand, we hebben nu een ander strand gekozen en ook dit was zeer mooi. Hier lagen ook nog wat half weggezonken bunkers. Wel een apart gezicht. Tot ongeveer 3uur op het strand gebleven. Toen werd het echt wel erg warm. Vooral voor Bryce. Via allerlei tussendoor weggetjes terug richting camping.  Langs ogenschijnlijk verlaten bosgebied dan toch weer een camping en/ of wat huizen. Veel mooie bungalows hier.

Nu op de camping nog even bij het zwembad. Straks weer lekker koken en morgen gaan we maar eens een wijn chateau bezoeken. Woensdag willen we weer op ons gemak richting huis gaan.

1. Koos:
    17 september 2018
    Nou dat ziet er weer top uit😀
  2. Leo:
    17 september 2018
    Dat ziet er weer bourgondisch uit Monique met het eten en drinken. En mooi weer
    Wat moet een mens nog meer.
    Gr. Leo
  3. Hans: