dag 11 Brissac

13 september 2018 - Brissac-Quincé, Frankrijk

Vanmorgen ondanks de kraaiende haan, heerlijk uitgeslapen. Het is vandaag een regenachtige dag. Na het ontbijt zijn we met droog weer vertrokken voor een wandeling naar het dorp. Dit is een wandeling van ongeveer 20 min. Bryce kon lekker los. In het dorp aan gekomen even over de week markt gelopen. Heerlijk groente/fruit en verse kazen. Er was zelfs een kraam met heerlijke verse pasta’s. Deze man kwam volgens mij ook echt uit Italië. Het is een genot om naar te kijken. Het was inmiddels flink gaan miezeren, en we zijn een café ingedoken voor een bakkie koffie/thee. De fransen zitten om 12uur al aan de wijn en bier. Rond 13u werd het weer droog en zijn we terug gewandeld.

Het blog bijgewerkt en in na 14:00 met de auto terug naar het dorp voor een bezoek aan het chateau. Deze keer bryce weer even in de caravan gelaten.

Het is een apart bouwsel het chateau van Brissac. Volgens de beschrijving is het rond 1200 gebouwd en wilde de eigenaar 1 á 2 eeuwen later in een andere stijl laten verbouwen, Alleen is dit niet helemaal afgemaakt doordat de toenmalige hertog het leven liet en sindsdien is het zo gebleven.

Het wordt inmiddels nog bewoond door de zoveelste generatie. Een gedeelte is open. Je kan er zelfs een kamer huren voor B&B en je kan ruimtes huren voor conferenties, recepties enz. Erg leuk om te zien. Er is ook een groot park bij. Na de rondleiding uiteraard alleen in het frans, maar met gelukkig een Nederlandse folder, kwamen we in de wijnkelder, waar je heel vervelend een drietal wijnen kon proeven. We hebben daar maar gelijk een flesje rosé gekocht.

Op de terugweg nog bij een andere wijngaard met winkel gestopt en daar ook een paar witte wijnen geproefd. Pfff ben al bijna teut. Hihi. Hier ook 2 flesjes gekocht. En op de camping ook maar gelijk een doos gekocht. Hier hebben ze ook heerlijke wijn voor een leuke prijs.

Straks uit eten en morgen gaan we hier weer vertrekken en gaan weer een stukje naar onderen richting de kust. Welke camping weten we nog niet precies.

1. Hans:
    Niet meer te redden..... 😱😱
  2. Nel den Houting:
    13 september 2018
    Straks kunnen jullie de caravan niet meer trekken met al die wijn😃
    Geniet ervan.
  3. Koos:
    13 september 2018
    Let wel op jullie gezondheid, zo ga ik me zorgen maken😀
  4. Leo:
    13 september 2018
    Lijkt me een hik hik omgeving met al die wijngaarden. Het is wel goed voor de bloeddoorstroming. Nog veel wijnplezier.
    Ik neem er vanavond ook maar een paar.
  5. Patricia:
    13 september 2018
    Hee Leo en Monique, leuk om op deze manier een beetje met jullie mee te reizen! Ik begin steeds meer te begrijpen waarom je al jullie reisverhalen opschrijft met al die lekkere wijntjes wahaha ;-)... Heel veel plezier nog en een dikke knuffel voor Bryce van Milou.

Groetjes, Patricia
  6. Bas en Jeannette:
    18 september 2018
    Ojee de caravan wordt te zwaar hoor!