dag 11

13 september 2018 - Brissac-Quincé, Frankrijk

Gisterochtend is Leo op zijn wielrenfiets vertrokken voor een tocht van 50 km. langs de Loire. Ik heb heerlijk een zitten lezen. Toe hij terug was hebben we nog even gezwommen.

In de middag zijn we met de auto langs de oever van de Loire gereden en diverse stops gemaakt. Bij 1 hebben we bryce lekker laten rennen en zwemmen op de gedeeltelijk opgedroogde rivier. Bij het water aangekomen lag er een halfvergane meerval op de kant. Dat vindt ons vuilnisbakje wel lekker dus was even opletten.

2e stop een terrasje aan het water voor wat drinken. Een mooie foto van Bryce “genietend” van het uitzicht?!

3e stop Saumur, daar was een mooi kasteel, omdat honden niet naar binnen mogen er alleen even omheen gewandeld en het mooie uitzicht bekeken.  Via de andere kant van de rivier naar Angers gereden. Deze andere kant is beduidend minder mooi. Je rijdt er op een dijk met beneden de rivier en ander kant akkers en af en toe huizen en dorpje maar minder mooi. Soms leek het net Nederland.

Angers is een grote drukke stad, en wij wilden daar graag het kasteel zien. Dit is een imposant groot kasteel met wel 17 torens. Die helaas niet meer helemaal compleet zijn. In de gracht hebben ze een mooie tuin aangelegd. We waren aan de late kant en konden niet meer binnen de muren kijken., het was al gesloten.

We zijn weer terug naar de camping gereden en hebben weer een heerlijk maaltje gemaakt.

Vandaag gaan we Brissac bekijken. Met ook een kasteel. Het weer is jammer genoeg vandaag wat minder.

1. Mieke Assenberg van Eijsden:
    13 september 2018
    Jullie maken een mooie reis zo te lezen en Bryce heeft ook een leuke vakantie. Erg leuk om jullie vakantie zo mee te beleven. Ook mooie foto’s om naar te kijken. Een fijne voortzetting gewenst.