dag 2: Duinkerken- Yport

3 september 2018 - Yport, Frankrijk

Goedenavond,

Vanmorgen was Leo vroeger wakker dan mij en hij is lekker met Bryce naar het strand gelopen. Lekker kunnen ravotten met een andere hond en toen zij terug kwamen was ik inmiddels ook mijn bedje uit en was bezig met het ontbijt.

Na het ontbijt waren we zo ingepakt en vertrokken. Leo had de navigatie op vermijd tolwegen gezet en we hebben prachtige route gereden door kleine dorpjes sommige redelijk verlaten, mooie landhuizen prachtige vergezichten. af en toe een blik op de zee. Een aantal stadjes was zo druk en smal dat was af en toe even billen knijpen. maar dankzij Leo zijn stuurmanskunsten kwamen we veilig aan in Etretat, Helaas was de camping daar vol.

Dan maar door gereden en opnieuw gezocht op google. Nu zijn we een paar km verderop in Yport beland op camping La Rivage een terrassen camping met een magnifiek uitzicht op de krijtrotsen die langs deze kust voorkomen.

Na een lange dag eerst maar een beetje relaxen, hapje eten bij de caravan en na het eten een wandeling gemaakt richting de kliffen. Gelijk vanuit de camping loopt een pad er naar toe en ook helemaal naar beneden naar het strand. Dat laatste bewaren we voor morgen.

Langs een tweetal bunkers, de eerste die we zien, maar zullen zeker niet de laatste zijn. We werden al meteen getrakteerd op prachtige beelden. Wat zitten we hoog en wat een prachtig gezicht die kliffen en dan kleine mensjes beneden te zien op het strand. De zon ging net onder en dat leverde mooie plaatjes op.

Morgen weer een dag, misschien naar beneden en nog naar Etretat.

1. Leo:
    3 september 2018
    Hoi Monique prachtig daar. Morgen naar Etretat naar de mooie rots van Monet kijken
  2. Hans:
    3 september 2018
    Leuk om weer te lezen. Het ziet er prachtig uit, mooie foto’s 👍🏻😉 Geniet er van en jullie weten wat je absoluut moet negeren he?
  3. Es:
    3 september 2018
    Wat schrijf jij makkelijk Mo. Leuk ok zo met jullie mee te leven. Veel plezier verder, maar dat lukt vast in die mooie omgeving.
  4. Laura van de Velde:
    4 september 2018
    Zo he wat ziet het daar prachtig uit. Geweldig.
  5. Anke en Leen:
    4 september 2018
    Wat een prachtige foto's. Oude herinneringen herleven. Jaren terug hebben ook wij deze route gereden. Een geweldige omgeving om tot rust te komen. Eigenlijk zijn we best een beetje jaloers op jullie. Een fijn vervolg van de reis. Geniet ervan.
  6. Patricia:
    Wow, wat mooi daar!