dag 1 Ridderkerk - Duinkerken

2 september 2018 - Dunkerque, Frankrijk

Hallo lieve familie en vrienden,

Toch maar weer aan het bloggen. vind het wel leuk om stukjes te maken over onze vakantie. Leuk voor het thuisfront. Misschien is deze reis iets minder interessant en vind je het niet leuk om te lezen, ook prima.

Maar goed, gisteren een drukke 1e vakantie dag met veel wassen, boodschappen en tussendoor nog een gezellige lunch.

Na een goede nachtrust vanmorgen de caravan gepakt,  Rond 11u hebben we afscheid genomen van de kinderen en zijn we op weg gegaan. Dit jaar wilden we iets mooier en warmer weer als vorig jaar, daarom hebben we besloten om op weg te gaan naar Frankrijk. De bedoeling is om via de Atlantische kust naar Bordeaux af te zakken en als het lukt nog een stukje Spanje mee te pakken. Maar zover is het nog niet.

We zijn vandaag rond 15u beland in Duinkerken. Camping La Licorne een camping direct aan het strand. Pootjes uitgedraaid en luifel uitgeklapt en toen op naar het strand. Heerlijk weer en we zijn gelijk maar richting de stad gaan lopen. Bryce kon lekker rennen en spelen. Al lopend werd het bij de boulevard iets drukker dus Bryce weer aan de riem. Ergen hoorden we vanuit een strandwachtershuis iets omroepen waar we geen kas van konden maken. ik grapte nog tegen Leo, ze hadden het tegen ons, geen hond op het strand. Haha en jawel na een tijdje kwam de strandwacht achter ons aangerend. monsieur, geen honden op het strand.

Sorry niet gezien, dus zijn we netjes de boulevard opgegaan en tot het einde gelopen. Waar het museum zat Duinkerken 1940. niet naar binnen gegaan. Dat is toch wat  lastiger met een hond. Daarentegen zijn we heerlijk op een terras neergeploft voor en glaasje wijn/bier.

Via de boulevard weer terug gelopen en halverwege weer een terras in de zon en daar wat gegeten. heerlijke fish and chips bij restaurant on the beach.

Langs de boulevard overigens prachtige mooie oude hoge panden met erkers en dakkapellen met veel houtwerk. Je zou het moeten schilderen hier aan de zee!

Nu zitten we heerlijk in onze caravan na te genieten van de eerste dag.

Morgen op weg naar de kliffen van o.a. Etretat

1. Laura van de Velde:
    2 september 2018
    Het begin klinkt goed. Dus geniet er maar van. Ik lees graag jullie verhalen. Veel plezier en een fijne vakantie. Dat hebben jullie verdiend. ❤️❤️❤️
  2. A3:
    Prettige vakantie samen
  3. Nel den Houting:
    2 september 2018
    Fijne vakantie en geniet ervan. Ik ga jullie zeker volgen.
  4. Mieke Assenberg van Eijsden:
    2 september 2018
    Monique wat leuk dat wij weer mee mogen genieten van jullie vakantie. Je schrijft erg leuk en beeldend. Veel plezier samen met Leo en het hondje gewenst. Ik beleef jullie vakantie graag mee.
  5. Marga Doornbos:
    3 september 2018
    Jammer dat ik het niet allemaal kan volgen, heb na morgen denk ik veel dagen geen bereik. Heel veel plezier!
  6. Koos:
    3 september 2018
    Nou kinderen ik volg jullie weer elke dag, maar kijk ook een beetje naar de borden, wat wel en niet mag😄
  7. Jet:
    Fijne vakantie! X
  8. Leo:
    3 september 2018
    Hoi Monique dat wordt weer een mooie reis langs Picardie, Normandie en Bretagne. Prachtige stranden en plaatsen.
    Op naar de krijtrotsen. Veel plezier.