Fietsen, Lotharpad en de mummelsee

21 juni 2023 - Freudenstadt, Duitsland

Hallo

Vanmorgen was het bewolkt en in de loop van de ochtend ging het regenen. Dus eerst maar wat boodschappen gedaan. Bij thuiskomst even geluncht en is Leo op zijn fiets gestapt voor een tochtje van 41 km met aardig wat klimmetjes.  Na even bijkomen en douchen zijn we een uurtje later in de auto gestapt om hier 15 min vandaan het Lotharpad te lopen. Dit is een gedeelte waar in 1999 een orkaan doorheen heeft gejaagd en een heel stuk woud platgegooid heeft. Ze hebben alles laten liggen en in 2002 hebben ze daar een vlonderpad doorheen gemaakt. Nu 24 jaar later is er al weer een heus jong woud ontstaan.  Daarna zijn we een stukje verder gereden naar de mummelsee een meertje omgeven door bergen op 1136 meter hoogte. Over het meertje gaan veel fabels rond. Zo zouden er o.a  meerminnen in huizen.  We hebben er even omheen gewandeld en inderdaad een meermin gezien maar wel versteend. Weer een mooi stukje van het zwarte woud.

Zo hebben we de dag weer afgesloten.

Morgen gaan we inpakken en naar de zuidelijke kant van het zwarte woud.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Koos:
    21 juni 2023
    Hoi Monique en Leo ik heb en leuke verhaal zitten lezen Monique, en jullie hebben weer heel veel mooie natuur gezien, ik geniet van jullie verhalen. Groetjes je Vader
  2. Leo:
    21 juni 2023
    Dat wordt een mooie route Monique met al die karakteristieke huizen, dan ben je echt in het zwarte woud, en de geraniums
    Fijne en mooie dag morgen