Oberried :camping Kirnermartenshof

23 juni 2023 - Oberried, Duitsland

Gisteren op het gemakje ingepakt en pas rond 12u vertrokken richting Oberried vlakbij Freiburg im Breisgau. Dit was een rit van ongeveer 200 km, dus niet al te ver.  De navigatie wees ons dwars door de stad heen, maar eenmaal buiten de stad werd het steeds mooier en groener. Bij aankomst weer in record tempo gesetteld. Helaas was dit voor korte duur. Na het eten zagen we vanaf de bergen donkere luchten aankomen en voor we het wisten barste het noodweer los, met bijgaand flinke windstoten. Dus luifeltje weer in, stoelen opruimen en doornat de caravan weer in. pffff maar ach, naast ons staan 2 gezinnen in tenten met 4 kleine kindertjes. die hingen aan de partytent die ze tussen hun in hadden gezet.

Vandaag begon bewolkt maar naarmate de ochtend vorderde werd het steeds lekkerder. Leo is naar het bakkertje in het dorp gewandeld, dat is 10 minuten berg af en weer op om broodjes te halen. Ook maar maar even 2 wasjes gedraaid, Terwijl deze hingen te drogen zijn we met de auto hier de berg op gereden, weer een mooi tochtje wat ons van 568 meter naar 1200m bracht. Daar op een mooie open vlakte staat een leuke berghut waar we een bakkie met een heerlijke appelcake op hebben, met het geklingel van de koeienbellen op de achtergrond.

Toen we wilde wegrijden was een eigenwijze jonge stier onder het draad de weg opgelopen, en wilde niet opzij, ik ben uit de auto gestapt en heb hem weer onder het draad door gekregen terug de wei in. Konden we weer veilig doorrijden.

Nu zitten we lekker te genieten van het zonnetje. Het is inmiddels druk op de camping met weekendgasten, o.a. een groep vrouwen in een bus campertje en 2 gezinnetjes op de fiets met karren en tentjes, respect hoor. Het is hier echt bergachtig en dan zo bepakt en bezakt met kleine kindjes, stoer hoor.

1. Koos:
    23 juni 2023
    Goedenavond Monique en Leo zoals ik op de foto’s ziet zitten jullie in een prachtige omgeving, maar je heb ook een behoorlijke storm mee gemaakt maar dat hoort er bij
    Nou groetjes je Vader
  2. Leo:
    23 juni 2023
    Hoi Monique wat een mooie reis weer gehad vandaag, en wederom een goed reisverhaal.
    Nu weer lekker genieten vanavond.
  3. Bas en Jeannette:
    23 juni 2023
    Kijk een echte boerin in hart en nieren ;-) de stier lag vanavond op de bbq zag ik later hahaha, groetjes en fijne reis nog en lekker genieten
  4. Je dochter:
    24 juni 2023
    Leuk hoor! Lekker genieten jullie. 😘 Wat een prachtige omgeving daar zeg.