dag 3: op pad

5 oktober 2021 - Kassopei, Griekenland

Gisteren was Kim wederom als éérste wakker, die was al gelijk 6 km gaan hardlopen. Topper hoor die Kim.  Langzaam aan druppelde iedereen zijn bed uit.  Leo was als tweede en had de keuken al opgeruimd en de tafel gedekt. De broodjes werden weer gehaald en hierna gezellig ontbeten met uitzicht op de zee.

Plan was om vandaag met de auto naar de hoogste berg van Corfu te gaan 911 meter hoog. De tocht ernaartoe was via smalle smalle bergweggetjes, een mooie tocht van ruim een uur rijden. Bovenop staat een klooster uit 1347 het is/was een orthodox klooster. Het was niet zo groot. Rondom en middenin bezaaid met zendmasten. Echt bizar..... om bij zoiets ouds en moois zoiets lelijks te zetten. Het kerkje binnenin was erg mooi om te zien. Uiteraard nog even een kaarsje gebrand voor degene die niet meer bij ons zijn.

Buiten op het terrasje nog even wat gedronken tussen een aantal kittens, Jelco vond ze erg lief allemaal. En toen weer terug naar beneden op naar Paleokastritsa een mooie badplaats aan de westkust van Corfu. Hier zijn de mannen gaan snorkelen en zijn de dames op het strand blijven zitten. Wij vonden het te koud.

Ze hebben niet veel vissen gezien maar het was mooi helder water met mooie grotten en inhammen. Na nog een drankje en de nodige afwatering, zijn we weer in de auto gestapt en  weer een terugreis van ruim een uur door de bergen naar ons vakantiehuis. Onderweg gestopt voor nog wat boodschappen.  Net voor het donker thuis!  BBQ weer aan en lekker lang zitten tafelen met goede gesprekken.