Dag 5: Kliffen en kanaal d"amour

6 oktober 2021 - Kassopei, Griekenland

Vanmorgen was het wisseling van de wacht. Larissa en Dennis gingen de broodjes halen.  Tijdens het ontbijt besproken wat we vandaag gingen doen. Wat bleek onze Reisleider/ Akela; Leo had al een heel programma samengesteld. Er zaten 3 bezienswaardigheden dicht bij elkaar. Als eerste stond de klif bij Peroulades op het programma, daar was een glazen vloer boven de klif.  Met elkaar een wandeling omhoog  en naar beneden, naar het strand gemaakt.  Ik wachtend op het terras.

Na een drankje boven op het terras op naar de volgende klif; Cape Drastis, hier was het een klein klimmetje omhoog en toen naar beneden. Larissa en ik bleven bovenaan, de rest maakte de wandeling naar beneden.

Vanaf daar vervolgde wij onze weg naar het kanaal d ámour. Daar werd het al meer bewolkt. Toch ging  Jelco de uitdaging aan om van een klif af te springen en onder de rots naar het kanaal te zwemmen waar Kim hem opwachtte.  De sage is dat iedereen die in het kanaal zwemt voor eeuwig bij elkaar blijft. Dat zit bij hen dus wel goed.

Daarna op het terras heerlijk relaxt geluncht (niet dus) we (lees: Jelco en Kim), werden aangevallen door vele wespen. Een stuk  aluminiumfolie met aangestoken koffie wilde niet echt helpen. Dat was wat minder, maar gelukkig niet gestoken.

Na de lunch weer op naar ons huis. Nog even een paar boodschapjes gehaald voor het avond eten. Nu zitten we nog gezellig een spelletje te doen en hebben we net met (opa)Koos gebeld.  Terwijl ik dit zit te typen krijgen we allemaal een melding dat er extreem  weer aankomt.

We zijn benieuwd. We hebben alles maar in veiligheid gebracht.

Tot morgen.

1. Ellepel:
    6 oktober 2021
    Wespen 🤔deja vu 😬 succes met het weer vannacht .
  2. Bas en Jeannette:
    6 oktober 2021
    Oei favoriete beestjes 🐝 van jelco 😅 nou ze spoelen vannacht wel weg 😇 groetjes en geniet van al het moois !
  3. Es:
    Wat een avonturen.
    Geniet van elkaar en de mooie kliffen
  4. Laura Van De Velde:
    7 oktober 2021
    Wat klinkt het weer allemaal heel gezellig. Op de wespen na natuurlijk. Een Akela zegt altijd ook doe je best. Nou dat hebben jullie gedaan. Veel plezier veder.
  5. Leo:
    7 oktober 2021
    Ja wespen zijn nuttige insecten, maar niet bij je bord haha.
    Dat zal wel gaaf geweest zijn bij dat klif.
    Lekker relaxen.
    Groeten Adry en Leo