Dag 19: Monterey- Pismo Beach

25 augustus 2015 - Pismo Beach, California, Verenigde Staten

Goedendag Allemaal,

Vanmorgen waren we vroeg op pad. Alles weer in de auto en op naar de haven voor de lang verwachte tocht om walvissen te spotten. In de haven begon het al met een hele kolonie zeeleeuwen inclusief de lucht. Bah!

We waren net een paar minuten onderweg of we werden al verrast door een dolfijn. Naarmate we verder kwamen zagen we er nog een paar.

Op een gegeven moment kwamen we bij een gebied waar veel vis zat en ja hoor we zagen ze al in de verte. Walvissen( Bultrug walvissen) en dolfijnen, samen op jacht naar de ansjovis. Wat een fantastisch schouwspel, Om kippenvel en tranen in je ogen van te krijgen. ( heb ik gelukkig nooit last van) Om deze fascinerende dieren zo te mogen gade slaan.

We bleven een hele poos in de buurt en hebben c.a. 30 walvissen gezien. De dag ervoor hadden ze orka's gezien wat een zeldzaamheid is, deze keer dus niet. We zijn nog een andere richting op gevaren om een ander soort walvissen te zien maar helaas geen walvissen meer gespot, wel nog een paar dolfijnen en af en toe een zeeleeuw.

Maar het was een super ervaring.

Daarna weer in de auto en de mooie kustroute Highway 1 vervolgd richting Los Angeles. Want het zit er bijna op. Wederom een mooie route mooi hoor! Onderweg kwamen we nog langs een strandje waar zee olifanten lagen te zonnen. Prachtig gezicht al die beesten op het strand. Op het informatiebord stond dat ze  daar bijna uitgestorven waren door jacht, maar dat er inmiddels een kolonie is van ruim 1500. Mooi toch!

Rond 18:00 hebben we een hotelletje opgezocht in Pismo Beach. Daar een hapje gegeten en morgen door naar Los Angeles voor onze laatste 2 dagen.

1. Hans:
    25 augustus 2015
    Geweldig dat jullie de humpbacks hebben gezien en het is inderdaad een prachtige ervaring. Monique, heb je wel genoeg zakdoeken bij? ;-)
    Geniet nog even de laatste paar dagen.
  2. Leo:
    25 augustus 2015
    Wat een mooie fotoos. Je ziet wat er allemaal in de oceanen leeft. Morgen naar LA wat ook leuk is. Kun je naar Hollywood en Universalstudio.
  3. Conny & A3:
    25 augustus 2015
    Super!! haha snap het wel hoor mo die tranen :-) geniet er nog maar van, mooie dagen in LA en goede reis terug xx
  4. Es:
    Bofkonten. Krijgen jullie wat jullie verdienen? Super
  5. Ellepel:
    25 augustus 2015
    Ik hoor Monique nog zeggen pppfff wat is er nou zo bijzonder aan Amerika, nou dit dus allemaal!! Om nooit meer te vergeten. Fijne dagen nog in LA.