Dag 4: Key West

16 maart 2017 - Key West, Florida, Verenigde Staten

vanmorgen vroeg opgestaan, het was erg koud maar 12 graden. De koffers in de auto en op weg naar Key West. Een prachtige route over allemaal eilanden, veel water mooi blauw/ groen van kleur! Wel super touristisch. Overal eettentjes, hotels, camperterreinen, boot en kayak verhuur enz.

Onderweg wilden we graag stoppen om een snorkeltour te maken, wij gestopt bij een plek genaamd Robbies. Daar was een heel marktje voor met de nodige prullaria. Wij binnen gevraagd, ging helaas niet door vandaag teveel wind! Dat hadden we gisteren ook al gemerkt er is al een paar dagen een koude noorden wind. Dus water was hierdoor ook te troebel. Was denk ook wel erg koud geweest. Helaas! Weer pech.

je kon hier wel pelikanen bewonderen en hele grote vissen genaamd tarpon voeren met kleine visjes. Wij een emmertje met wat visjes gekocht en ik liggend boven een bassin waar ze vrij in en uit kunnen zwemmen met de visjes gezwaaid. Nou dat was wel griezelig want in een keer komen ze boven en happen het zo uit je hand! Haha, leo was net te laat met filmen. Sommige mensen zetten hun emmertje vooraf even mneer op de pier, maar dat moet je dus niet doen..... Leeg schrok, schrok door de pelikanen.

Hierna weer op weg en gezocht naar een leuk plekje om even te lunchen, dit viel niet mee! Maar toch wat gevonden met mooi uitzicht op het water, even een broodje gegeten!

Weer verder naar key west het laatste eiland! We hadden snel het hotel gevonden! In een woord weer schitterend! En oud koloniaal huis compleet met veranda's! Mooie hotelkamer achter het huis! Naast het zwembad!  Even snel een duik genomen en op weg naar het mallorysquare, alwaar je de zon onder ziet gaan.

Onderweg hebben we ons begeven in het massatourisme, T.shirts, barretjes artgallery's enz.,enz! In een barretje met live muziek een lekker biertje gedronken en na een uurtje weer verder! Eettetje opgezocht, werd ditmaal een tacorestaurant, geen tacobel maar alles vers gemaakt! Heerlijk!

Inmiddels was het bijna tijd om een mooi plekje op het plein te zoeken. We zarten heerlijk aan de waterkant en na een uurtje wachten een mooie zonsondergang gezien samen met nog een paar honderd mensen! Geweldig!

Nog even wat rond gewandeld, leek wel of we in Spanje langsde boulevard liepen, mij iets te druk. We zijn op het gemak terug naar het hotel gelopen en zitten nu heerlijk buiten op een ligbed aan een glaasje wijn het blog te schrijven.

Morgen op het gemak weer dezelfde weg terug en dan naar Floridacity, helaas ook daar vlakbij weer een Denny's! Hier trouwens ook maar we hebben hem angstvallig vermeden!

1. Leo:
    17 maart 2017
    Dat ziet er inderdaad Spaans uit. Prachtige gebouwen. Het weer hebben jullie ook mee als ik op de fotoos kijk. Prettige dag vandaag als jullie de volgende trip gaan maken.
  2. Nel den Houting:
    17 maart 2017
    Key West, inderdaad massatourisme, maar je moet het gezien hebben.
    Leuk om doorheen te lopen.
    En als ik dan jullie foto's zie denk ik ook weer terug aan onze eigen
    vakantie in Florida. Dubbel plezier dus.
    Geniet ervan.
  3. Koos:
    17 maart 2017
    Nou kinderen jullie zien weer heel veel mooie plaatsen, het ziet er allemaal prachtig uit, en ik geniet van de mooie reisverslagen
    Groetjes uit het zon overgoten Ridderkerk