Dag 3: nog een dagje Miami

15 maart 2017 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Na een ontbijt bij een niet nader te noemen restaurant," voor het geval er mensen zijn die hier niet tegen kunnen" , zijn we weer in de auto gestapt op weg naar little Havana!

Hier even rond gereden en de auto geparkeerd om een rond te kijken. Veel cubaanse eettentjes en natuurlijk de sigarenwinkels compleet met makerij erbij. Wij toch maar even naar binnen om voor mijn vader een dikke sigaar te kopen! Pfff wat een stank! Maar gaaf om te zien hoe ze deze rollen. Compleet met een filmpje van hoe ze de bladen oogsten en drogen. Toch een sigaar gekocht! Dus pa hij komt eraan hoor!

We vonden nog een leuk souvenierwinkletje en even heerlijk rond geneusd! Leo nog een leuk overhemd gekocht!

Nu weer onder weg naar de villa Vizcaya, nu was het wel open en dat was goed te merken, we hebben een half uur in de rij gestaan. Maar goed dit is een prachtige villa aan de kust, begin van 1914 gebouwd door een rijke amerikaanse zakenman, die geinspireerd door de europese renaissance hier zijn buitenverblijf liet bouwen in deze stijl, compleet met bijbehorende tuinen. Hiervoor liet hij veel marmer, complete fontijnen uit Italie overkomen. Oorspronkelijk was het een stuk groter maar alsnog flink stuk met mooie tuinen. We waanden ons in Frankrijk of Italie!

Weer terug bij de auto, bij een picnic tafel even een gezonde lunch genuttigd, en even gekeken wat we hierna zouden doen. Nu onderweg naar key biscane, waar een mooi natuur gebied ligt en ervoor veel hotels en villa's. Eerst natuurpark bezocht, heerlijk stuk langs de kust gelopen en daar ook even gerelaxed. Daarna verder naar een vuurtoren uit ongeveer 1800. Is pas in de jaren 90 compleet gerestaureerd. Tijdens de wandeling terug zag ik een wasbeer, leo erachteraan vor een foto, maar hij stapte op een dood blaadje; kraak weg wasbeer! Geweldig! Gelukkig zagen we er verderop nog 1 die een prullenbak aan het plunderen was. Helaas ook hier laten de mensen hun afval slingeren. Hij was totaal niet bang! Hoe zou dat komen? Grrrrrr!!

Maar goed het was al weer eind van de middag dus nog even wat gedronken en weer op weg richting hotel. We zitten nu in een sportcafe volop tvschermen ,maar overheerlijk gegeten. Tortillia's! Goede wifi dus gelijk blog gemaakt.

Morgen verlaten we de grote stad en gaan we richting de keys! Wordt vast een geweldige tocht!

1. Hans:
    16 maart 2017
    Lekker bij het wakker worden jullie verhalen te lezen. Bij het "niet nader te noemen restaurant" gaat nu toch wel de rode loper uit als jullie aankomen? Geniet er van en richting Key West wordt een mooie rit.
  2. Laura van de Velde:
    16 maart 2017
    Weer een prachtig verhaal. En dat te mogen lezen na zo'n heftige avond en nacht met die verkiezingen. Geniet lekker verder.
  3. Dieuwke:
    Ha die Leo en Monique,

Decadent hoor om in zo'n auto te reiden. Hebben jullie wel gestemd?? Of zweven jullie nog met de stemming?? Hier schijnt de zon volop. Heerlijk! Veel plezier, geniet van deze leuke reis en laat ons allen gezellig meegenieten met jullie verhalen.
  4. Dieuwke:
    Even dyslectisch :-) rijden dus
  5. Dieuwke:
    16 maart 2017
    Zit ik een heel verhaal te schrijven, zie ik het niet meer. Decadent om in die auto te rijden!! Veel plezier.
  6. Ellepel:
    16 maart 2017
    De Keys, dus Monique geen slaappilletje nemen haha, wij weten wel waar dit overgaat. Dat wordt ook even afkicken van de Denny's!! Het is een prachtige rit, doet heel Caribisch aan.
    Genieten maar. Xxx
  7. Leo:
    16 maart 2017
    Dat is weer een mooie dag geweest voor jullie. Geniet er maar van.
  8. Koos:
    16 maart 2017
    Nou kinderen ik zie dat jullie zich niet vervelen, het ziet er allemaal weer perfect uit, ik ben wat laat om te antwoorden
    Maar ik was vroeg weg naar Stellendam om het challet ronddom schoon te maken, maar ik ben heel blij met jullie verhalen wat je allemaal mee maakt, gisteren zijn Jelco en Larissa geweest om voetbal te kijken, het was heel gezellig, nou groetjes je Vader
  9. Bas en Jeannette:
    17 maart 2017
    Hoi Broer en Schone Zus, wat een leuke trip tot dusver genieten denk ik! benieuwd naar jullie verhalen. Bas zijn hond is 15/3/17 's-nachts in der slaap overleden :-( was even schrikken en stil in huis bij bas. Verder lekker weertje maar helaas aan de arbeid dus weinig tijd om van te genieten, en een opbeurende klant vertelde me dat het aankomende weekend gaat regenen dus daar beurde we op mijn werk ook enorm van op ;-), dikke kus en tot soon xxx
  10. Mieke Assenberg van Eijsden:
    17 maart 2017
    Super leuk om jullie vakantie mee te mogen beleven. Ook leuke foto's