Dag 1: Op naar Miami

14 maart 2017 - Miami, Florida, Verenigde Staten

De wekker ging om 5:00 laatste dingen controleren, ontbijtje en koffers in de auto. jelco bracht ons naar Dusseldorf. Geen al te erge files en keurig op tijd op het vliegveld. Super snel ingecheckt en door de douane. Lekker nog even tijd voor een bakkie! We konden op tijd vliegtuig in en daar gingen we, de lucht in met zo'n grote vogel voor een 10 uur durende vlucht naar Atlanta. Paar films gekeken,wat gedoezeld en daar waren we alweer in Atlanta. Er zaten verschillende kleine kinderen in maar deze weinig gehoord. Respect voor de ouders en kinderen.

Maar ja dan overstappen in Atlanta, dat doe je dus niet even snel. Eerst in de rij, dan in een andere rij om een customsdeclaration invullen, vorige keer deden ze dit al in het vliegtuig. Nu dus niet dan weer in de rij voor de douane. Er zaten er 4 a 5 voor gemiddeld 200 mensen. Je bent ongeveer een paar min per persoon kwijt. We hadden 3,5 uur de tijd hiervan hebben we er 2,5 uur gebruikt om te wachten want na de douane volgde weer de bagage ophalen en volgend punt afgeven, weer door de poortjes, tas jas en schoenen uit, foullieren. Mijn tas lieten ze apart liggen, dus weer langer wachten. Echt een oefening in geduld. Gelukkig waren we op tijd voor de volgende vlucht.

Deze was iets verlaat. De piloot wilde volgens mij de tijd inhalen en had er goed de vaart in onderweg nog wel wat turbulentie gehad maar viel allemaal mee. Bij uitstappen voel je gelijk de warmte. Raar dat we onderweg nog over een heel stuk besneeuwd Canada en Amerika vlogen.

Hier ging het allemaal snel, koffers ophalen en op naar de autoverhuur. Leo had vooraf al ingecheckt en dit ging dus ook vlotjes.  Op naar de garage aldaar voor onze cabriolet, net twee rode weg maar er stonden nog witte grijze en... Een gave blauwe! Ja dan is de keuze niet moeilijk! Koffers erin nog wat intructies en op weg naar hotel. Wat gaaf zo rijden, je haar wapperend in de wind.

Hotel gevonden ingecheckt en koffers neer gezet, onze tijd was het inmiddels 3:30, we zijn nog even wat gaan eten bij de beroemde Dannys en toen was het wel tijd om te gaan slapen. Ruim 24uur op geweest.

Hotel is overigens prachtig, met antieke meubels en zelf een antieke lift uit 1926. Echt top.

Nu zitten we aan een ontbijt en gaan we zo op pad miami verkennnen.

1. Nel den Houting:
    14 maart 2017
    Gauw een foto van die blauwe cabrio.
    Is het een Mustang?
    Have fun en geniet ervan
  2. Hans:
    14 maart 2017
    Dat werd tijd met 1e verhaal... ;-) Leuk om jullie avonturen weer dagelijks te lezen. De foto's zijn weer prachtig en zo spontaan, hoe jullie dat toch altijd voor elkaar krijgen... Fijn dat jullie de vlucht naar Miami nog gehaald hebben en dat het hotel goed is. Dat eten bij Denny's geloven we eerlijk gezegd wel hahahahaha Nee hoor kom maar op met die "schalen" voedsel! Genieten daar op Miami Beach en tot morgen.
  3. Mieke Assenberg van Eijsden:
    14 maart 2017
    Wat leuk om zo mee te mogen genieten van jullie reis.
  4. Koos:
    14 maart 2017
    Ik vind het leuk dat ik weer van jullie wat gehoord hebt, en dat je weer in een mooie auto kan rijden, het eten zag er ook perfect uit, en geniet van het mooie weer
  5. Francesca ten Have:
    14 maart 2017
    Super leuk verhaal, ik ben benieuwd naar de volgende. Geniet ervan!!

Groetjes Francesca en Kees
  6. Bas en Jeannette:
    14 maart 2017
    Fijn om te horen dat jullie veilig en wel in Miami zijn. Stoere auto, zo voelen jull
  7. Koos:
    14 maart 2017
    Ik zie dat ik m'n naam moet aanpassen
  8. Leo:
    14 maart 2017
    Lekker genieten in Miami, kun je ook nog de routes van Miami Vice rijden, kom jeSunny Crocket ook nog tegen. Fijn dat het lekker weer is.
  9. Bas en Jeannette:
    14 maart 2017
    Lie je vast filmsterren xxx jeannette
  10. Laura van de Velde:
    15 maart 2017