dag 4: Yport- Laulne

5 september 2018 - Laulne, Frankrijk

Vandaag beetje uitgeslapen, We konden pas na 14:00 op de volgende camping aankomen, dus hadden we alle tijd. Het weer werkte ook niet echt mee. Het was vanmorgen een druilige, winderige ochtend. Tegen de tijd dat we wilden gaan opbreken ontdekte Leo dat de band aan de achterkant lek was. Aangezien we daar redelijk op een helling stonden en er een blok onderlag was dit even lastig.

De caravan eerst rijklaar gemaakt daarna omgetrokken en de band opgepompt. Toen op het pad gezet. Gelukkig hadden we Nederlandse buren die een krik hadden. En niet thuis in de garage. Haha tja dat gebeurt je niet nog een keer. Maar wie verwacht dat nu …. Er zaten net een week 2 nieuwe banden om. Nadat we de band eraf hadden bleek er een flinke schroef in te zitten.  Gelukkig kwamen we er op tijd achter en niet ergens onderweg.

Onderweg nu naar Normandië, De beschrijving van de camping gaf aan dat we vanaf ongeveer 30 km voor de camping bij een bepaalde plaats niet meer op de navigatie moesten rijden maar ouderwets via hun routebeschrijving. Nou dat is ons zonder ruzie gelukt in één keer.

We staan nu op een camping middenin natuurgebied Regionel des Marais du Cotentin et du bessin Het is van een Nederlands stel, met maar 10 plaatsen. We werden netjes welkom geheten door de heer van de camping Ed en later kwam mw.Doreen Advokaat ook nog even langs. Ruime schone douches. Een klein brocante winkeltje en ze koken 1x per week voor de campinggasten. Hoe leuk is dat….. We voelen ons net in het programma we zijn er bijna…!!!

Het weer is gelukkig weer een beetje opgeknapt en ze voorspellen voor de komende dagen ook mooi. Genoeg te doen en te zien in de omgeving. Als je bedenkt wat hier allemaal is gebeurt.

We gaan morgen maar eens op pad om de beroemde stranden en musea over WO2 te bekijken.

1. Leo:
    5 september 2018
    Nu maar lekket genieten in Normandie.
    Veel plezier bij de landingstranden
  2. Laura van de Velde:
    5 september 2018
    Tjoe wat heftig van die band. Wij hebben in Engeland ook ooit meegemaakt. Alleen moesten wij echt van de weg gehaald worden en zonder caravan naar huis. Het wiel was bijna afgebroken en ook in een caravan van nog geen 1 jaar oud. Dus Jullie hebben veel geluk gehad. Geniet maar lekker verder 😘😘
  3. Koos:
    6 september 2018
    Dat was wel balen, dat je geen krik bij je had, maar volgende keer wel de krik mee nemen😀
    Maar geniet maar lekker van de mooie dingen die je ziet
  4. Sandy:
    6 september 2018
    Dag Monique en Leo,
    Hoe vonden jullie de brug van Normandië?

Mooie foto’s we genieten ervan. Het verlengt onze vakantie.
    Vergeet niet Omaha beach, Caen en Bayeux.

Groetje Tante Sandy