Reisdorf Luxemburg

29 juni 2023 - Reisdorf, Luxemburg

Hallo Allemaal,

Gisteren zijn we vanuit Duitsland vertrokken naar Reisdorf, Luxemburg; camping de la Súre en hoe kan het ook anders aan de Súre. Reisdorf ligt vlakbij de Duitse grens.

Het is vandaag een overwegend bewolkte dag van ongeveer 25 graden. Vanmorgen zijn we eerst naar Diekirch gereden, om daar wat boodschappen te doen. Die zijn hier wel wat duurder als in Duitsland, misschien van de week daar maar boodschappen halen. Je moet toch op de kleintjes letten hé!

Daarna zijn we binnendoor gereden naar het Múllerthal een groot natuurgebied, met wel 120 km aan wandelroutes, we zijn eerst maar eens begonnen aan een route van 3 km., vanaf de parkeerplaats naar de Kallaktuffquel. Dit zijn een soort reservoirs met waterval, met prachtig helder water, wat door het gesteente en mos gefilterd wordt. Weer een mooi stukje natuur gezien. En dan te bedenken dat dit miljoenen jaren geleden zee was.

Morgen gaan we naar Echternach.

1. Leo:
    29 juni 2023
    Hoi Monique weer een mooie trip naar naar Luxemburg, en morgen naar Echternach, ligt vlakbij Trier, ook leuk.
    Schitterende omgeving, geniet ervan.
  2. Diana:
    Ziet er prachtig uit!!
  3. Jet:
    Hallo lieve vrienden,
    Wat zijn jullie lekker aan het genieten!
    Ik zou zeker een bezoek naar Trier aanraden, echt een leuk stadje. Nog een fijne vakantie, liefs van Pierre en Jet
  4. Koos:
    29 juni 2023
    Hoi Monique en Leo jullie hebben weer mooie natuur gezien, en morgen naar Echternach dat is mooi en leuk daar
    Groetjes je Vader