11-6-2022 De grens over!

11 juni 2022 - Deba, Spanje

Vandaag hadden we niet zo'n lange tocht voor de boeg, dus op het gemakje. Ik wilde nog even naar een action hier in de buurt en eventueel nog een paar boodschappen. ( wijn en water)

Dus wij na het ontbijt daarheen.  Wow mega action. haha ik gericht wat dingentjes gekocht en op naar de supermarkt.  Snel weer terug alleen helaas file op de snelweg. Via 80 rotondes weer terug naar de camping en daar binnen een half uurtje vertrokken.

Leo had  tijdens het wachten de camping waar we heen wilden gebeld, deze zat vol. Weer een andere; geen honden en nog een andere pas vanaf morgen weer plek.

We zijn maar gaan rijden deze keer via de tolweg en ik heb ondertussen verder gekeken naar een leuke camping.  Een leuke gevonden iets dichter bij Bilbao en deze gelijk via internet gereserveerd.  De tocht ernaar toe werd ondertussen steeds groener en in de verte zagen we al wat meer bergen. ondertussen zakte ook de temperatuur van 30 naar 21 graden.

Rond half 2 wilden we na de tankbeurt even de parkeerplaats op, dit ging helaas niet meer. Beetje rare constructie daar, dan maar de volgende parkeerplaats deze was ongeveer 20 km verder. Je gelooft het of niet deze stond propvol met vrachtwagens tot op de oprit en afrit aan toe. Het was nu nog maar een uur rijden, dus dan maar door.

Vanaf de tolweg een klein stukje slingerend de berg op en daar was camping Itxaspe

Itxaspe Camping & Bungalows (Baskenland - Euskadi) (campingitxaspe.com)

We kregen een mooi plekje toegewezen en staan hier de komende dagen met prachtig uitzicht. Helaas wel bewolkt en inderdaad maar 20 graden.

Na een drankje  en een hapje is Leo de wandelroute naast de camping opgelopen, hij heeft heel stuk langs de kust gelopen maar de zee is vanaf hier slecht bereikbaar. maar het was een prachtig stuk. Hij zei dat het wel leek of je op sommige stukken in de jungle liep, het was ook heel vochtig en benauwd en verder flinke klimmetjes.

Nu onder de luifel met regen en een kop thee/koffie

Morgen naar San Sebastian.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hans:
    12 juni 2022
    Het is idd heel groen (regen) daar maar zooo prachtig. In San Sebastian aan de Pinchos en Tapas. Geniet er van.
  2. Koos:
    12 juni 2022
    Goedemorgen Monique en Leo wij hebben jullie reisverhalen weer gelezen, en je zit al in een mooie omgeving, alleen het is daar weer wat koeler als in de rest van Spanje, aar geniet maar van de mooie omgeving
    Groetjes Nel en je vader
  3. Jelco:
    12 juni 2022
    Ziet er goed uit! Hoe is het met brycie?😉😃