12-6-2022 San Sebastian

12 juni 2022 - Deba, Spanje

Na lekker uitgeslapen te hebben zijn we eind van de ochtend eerst richting nationaalpark Begiratokia gereden. Dat ligt op de weg naar San Sebastian, ons reisdoel van vandaag. Een mooi stukje ervan gezien met mooi uitzicht over het landschap dat door erosie is uitgesleten in de loop van de jaren, ze noemen dit hier Flysch. Dit moet je maar eens opzoeken op google. Het is een mooi wandelgebied en zodoende kwamen we onderweg al veel pelgrims tegen. Bijna bovenaan geparkeerd en vandaar nog een stukje gelopen en daar kwamen  we bij een groot veld met prachtige bomen en  veel banken. Het was al  druk aan het worden met Spanjaarden die daar picknicken.

Leo is een stukje naar beneden gelopen naar een uitzichtpunt en heeft mooie foto's gemaakt.  Zo op een kaart van het gebied te zien is het aardig groot en kan je flink stuk gaan met steile afdalingen en klimmetjes. Dit hebben wij dus niet gedaan want we moesten tenslotte nog door San Sebastian wandelen.

Weer terug naar de auto en binnendoor langs de kust door leuke dorpjes naar San Sebastian gereden, daar de auto geparkeerd en heerlijk rond gelopen door de oude straatjes, langs de boulevard, pleinen en parken. Tussendoor lekker Baskische tapas gegeten onder het genot van een biertje en een sangria. San Sebastian is echt een prachtige stad met een mooie boulevard en stranden en ook best netjes.

Eind van de dag moe en voldaan weer terug naar de camping.

Morgen naar Bilbao.

p.s. foto's laden is een beetje lastig. Houden jullie tegoed.

1. Leo:
    12 juni 2022
    Mooi verhaal weer en een mooie streek.
    Zal ik zeker op google opzoeken.
    Veel plezier
  2. Koos:
    12 juni 2022
    Goedenavond Monique enLeo, ik heb jullie verhaal weer gelezen, en weer veel mooie natuur gebieden gezien en leuke dorpjes, het lijk mij een prachtige provincie, we verheugen ons op de foto’s
    Groetjes Nel en je vader
  3. Es:
    Hoi Leo en Monique
    Mooie trip hoor die jullie maken. Leuke stadjes in combinatie met het groene landschap in de bergen.
    Lekker genieten. Monique Duo Lingo is ook om Spaans te leren
  4. Bas en Jeannette:
    12 juni 2022
    Kijk heerlijk genieten dus en veel te ontdekken! Have fun, nog 3 weken ;-)
  5. Monique:
    13 juni 2022