Dag 17: San Francisco

23 augustus 2015 - Monterey, California, Verenigde Staten

Vanmorgen met de gewone bus naar Fishermans Wharf gegaan, Daarna door gelopen naar pier 33 om op de boot naar Alcatraz te stappen.

We konden redelijk snel opstappen en binnen 20 min stonden we op het eiland. Wat bleek er zat een oud gevangene bij ons op de boot en aan deze man kon je vragen stellen en hij deelde handtekeningen uit in zijn boek. Toch wel bijzonder! Hij meende dat wij een leukere tijd zouden hebben op Alcatraz dan wij. Dat geloven we graag.

Er was een audiotoer in het Nederlands door de gevangenis. Erg interessant, verteld vanuit het oogpunt van gevangenen en bewakers. Het hele eiland is Nationaal park vanwege de mooie en vele planten die hier groeien en de vele vogels die dit eiland aandoen. Dit hebben we allemaal niet meer bekeken.

We zijn weer terug gegaan naar de stad en hebben even wat gegeten en zijn daarna op de fiets gestapt, dit was ook een gratis aanbod via de busmaatschappij.

We zijn helemaal langs het water naar de brug gefietst, onderaan de brug  staat nog een oud fort, hier ook nog even binnen en bovenop geweest. Wat een wind staat daar bij de brug zeg. Het lijkt ook wel of de brug altijd in nevelen gehuld is. Want in de stad was het zonnig zagen we. Na een lekker tochtje de fietsen weer ingeleverd.

Nog even lekker kroegje gepakt met live muziek en even wat eenvoudigs gegeten. Dit was onze laatste dag in deze mooie, aparte en grote stad. Morgen op naar Monterey!

1. Leo:
    23 augustus 2015
    Jullie hebben SF goed gezien en beleefd. Je ervaart de relaxte houding van de mensen daar. Ook ervaar je dat ze bijzonder trots op hun stad.
    je voelt gelijk thuis.
    Morgen langs de mooie kustweg.
  2. Nel den Houting:
    23 augustus 2015
    San Francisco is leuk en mooi. Op naar Monterey via de kustweg, hopelijk is het helder want dit is een prachtige weg.
    En Monterey en de speciale toeristische route die je daar hebt, prachtig en een kapitale huizen die daar staan, daar valt je mond van open, zo mooi en duur.
    Geniet van alle indrukken die jullie opdoen.
  3. Dieuwke:
    23 augustus 2015
    Bijzonder wat jullie allemaal zien. Ik denk dat jullie na deze reis aan vakantie toe zijn.
  4. Lucienne en Leo:
    23 augustus 2015
    Mooi hotelkamertje zag ik daar. Ga het volgende week gelijk met GKL bespreken. schept mogelijkheden op 't werk. Staat me een complete herindeling voor ogen! UTP-tje erbij en je hebt een geweldige flex-woon-werk-slaapplek gecreëerd...
    Have fun & don't behave!
  5. Family Corleone:
    23 augustus 2015
    Hi from Holland/ jullie hebben weer mooie foto's gedeeld. Mooie belevenis. Top en lekker genieten.
  6. Family Corleone:
    23 augustus 2015
    Hi from Holland. Het ziet er allemaal weer fantastisch uit. Geniet van jullie America trip. Groetjes , Family Corleone.
  7. Monique:
    23 augustus 2015
    Zo ik heb na mijn vakantie even de hele blog doorgenomen....wat een reis joh! zoveel indrukken...niet normaal meer. daar zullen jullie nog lang over napraten. ik hoop dat de onderlinge ergernissen meevallen...die zullen er ongetwijfeld zijn na zoveel tijd op elkaars nek, maar realiseer je dat jij je niet alleen ergert, de rest ergert zich ook aan jou haha. geven en nenen noemen we dat. tot zover de wijze les van oma Monique. Het is al eerder genoemd, maar volgens mij zijn jullie straks aan vakantie toe! Maar nu nog genieten en al het bijzondere proberen op te slaan. Dikke kus en knuffel voor jullie allemaal (ook voor Leo)
  8. Jeannette:
    24 augustus 2015
    Wat een verhalen! Klinkt superleuk, is er ook af en toe een releaxdag? fijne reis nog verder xxxx je allerliefste (schoon)zus & tante